رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: محاسبات تراز دارایی‌ها نشان می‌دهد که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۱۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، بیان کرد: چنانچه میزان فروش نفت کاهش یابد نمی‌توان برای اجرای طرح‌ها به درآمد‌های نفتی تکیه کرد بنابراین باید از طریق روش‌های دیگر اقدام شود.

وی تصریح کرد: از پارسال موضوع تهاتر بدهی‌های بانک‌ها مطرح شد که بر اساس مصوبه مجلس ۵۰ درصد تهاتر در بخش خصوصی است.

تاجگردون ادامه داد: طرح‌های بسیاری برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد که بخش خصوصی هم تمایل به جذب آن‌ها را دارد که برخی مدیران با وجود به تاکید و حمایت دولت و مجلس به دلیل ترس از مورد بازخواست قرار گرفتن از انجام این کار خودداری می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی همه مجموعه‌ها از جمله رئیس قوه قضاییه از واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی حمایت می‌کنند، انجام ندادن این کار ضعف مدیریت است.

وی، با اشاره به جایگاه استان فارس در کشور اظهار کرد: از استان‌هایی مانند فارس انتظار می‌رود که موتور توسعه کشور باشند و برای اینکه بتوانند به این وظیفه عمل کنند باید مشکلات فرا روی آن‌ها برداشته شود.

تاجگردون تاکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده، صادرات غیر نفتی استان فارس حدود یک و نیم میلیارد دلار است که این رقم در این شرایط که کشور دچار مشکل است، عدد کمی نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد طرح راه آهن شیراز – بوشهر با توجه به بعد ملی این طرح، ضروری است که نمایندگان برای تخصیص اعتبارات لازم به این طرح تلاش کنند.

انتهای پیام/ت

بدهکاری میلیاردی  بانک ها به بانک مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار