برخورد شدید گوگل با توسعه دهندگان تبلیغات غیرمجاز

گوگل به تازگی عملیات گسترده‌ای را جهت مقابله با کلیک‌های غیرواقعی و بارگذاری‌های غیرقانونی آغاز کرده است.

برخورد شدید گوگل با توسعه دهندگان تبلیغات غیرمجازبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل توسعه دهندگان غیر مجاز چینی را از ادامه فعالیت در فروشگاه مجازی خود منع و حساب کاربری آن‌ها را مسدود سازی کرد. گوگل این کاربران چینی را به طراحی و بارگذاری اپلیکیشن‌های غیرمجاز و ایجاد کلیک‌های جعلی متهم کرده است.

یکی از مدیران ارشد گوگل در همین رابطه گفت: ما مسئولیت خود را برای محافظت جدی از کاربران و سرمایه گذاران به دستی انجام می‌دهیم و با هرگون تقلب و سوء استفاده از منابع موجود در Google Play مقابله می‌کنیم. مهندسان گوگل به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا با شناسایی هر گونه نقض حقوق کاربران سریعا متخلفان را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

گوگل به صورت رسمی شرکت چینی Do All را متخلف شناخته و از هرگونه فعالیت آن جلوگیری می‌کند. تمامی حساب‌های کاربری این شرکت که در ارتباط با گوگل هستند، به صورت دائم مسدود سازی شدند. در همین رابطه گوگل شش شرکت دیگر را شناسایی کرده است و به زودی نام این شرکت‌ها را اعلام و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها با ایجاد تبلیغات جعلی، در واقع پوشش برای اعمال غیرمجاز خود فراهم می‌کردند و در این میان کاربران را با انبوهی از تبلیغات و کلیک‌های جعلی کلافه و سردرگم می‌ساختند.

برخورد شدید گوگل با توسعه دهندگان تبلیغات غیرمجاز

به گفته گوگل حدود ۱۰۰ برنامه از همین دسته در Google Play وجود دارد که تا این لحظه بیش از ۴۶ عدد از این برنامه‌ها ردیابی و حذف شدند. این شرکت‌ها میلیون‌ها دلار از طریق دریافت آگهی و بخش آن برای کاربران درآمد داشتند. این اولین بار نیست که گوگل اقدام به حذف تعدادی از برنامه‌های موجود در فروشگاه مجازی خود می‌کند. به عنوان مثال در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ نیز گوگل حدود ۶۰ بازی را به دلیل بخش تبلیغات جعلی و استفاده پوششی برای اهداف مخرب حذف کرد.


بیشتر بخوانید: تغییراتی جذاب در محیط سرویس Gmail گوگل


انتهای پیام/

توسعه دهندگان تبلیغات غیر مجاز از Google Play حذف می‌شوند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار