به گزارش خبرنگار
نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو هیوندای آزرا (گرنجور) از ۲۰۰۷ به اینسو تبدیل شد به یک پای خودروهای لوکس بازار ایران. آنقدر باوقار و منطقی بود که دیگر کسی نسبت به کرهای بودنش اظهارنظر نمیکرد.
فیسلیفت ۲۰۱۱ آن غوغا کرد و با نسل جدیدی که در ۲۰۱۲ وارد بازار شد سنگ تمام گذاشت. اما سال بعد ناگهان وارداتش ممنوع شد و بازار با یکی از محبوبترین مدلها خداحافظی کرد. با اینکه آزرای نسل پنجم با پیشرانه ۲.۴ لیتری نیز عرضه میشد، اما بعد از توقف واردات نسخههای ۳.۰ لیتری این خودرو در سال ۲۰۱۴، آسان موتور دیگر بهدنبال عرضه مدل کمحجمتر آزرا نرفت چراکه در این صورت تهدیدی جدی برای فروش سوناتا محسوب میشد.
هیوندای آزرا که در بازارهای جهانی رقیب سختجانی برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا به حساب میآید، بعد از یک غیبت سه چهار ساله دوباره در سال ۹۷ و بهعنوان مدل ۲۰۱۸ به ایران بازگشت، ولی اینبار عرضهکننده آن آسانموتور نبود بلکه کرمان موتور فروش آن را برعهده گرفته است. نسل ششم آزرا (اتاق IG) پلتفرم مشترکی با سوناتا LF و اپتیما JF دارد و به همین دلیل نیز فاصله محوری آزرا اختلاف ناچیزی در مقایسه با برادران کوچکترش دارد.
این سدان لوکس، از نظر آپشن و امکانات چیزی کمتر از همکلاسان ژاپنی و حتی آلمانی خود ندارد، اما به دلیل عرضه محدود در بازار هنوز فرصتی برای عرضاندامش (مانند آنچه در سالیان قبل میدیدیم) فراهم نشده است. هرچه هست آزرا یا آنطور که لفظ قلمها میگویند گرنجور، هنوز هم یکی از جدیترین گزینهها برای خریداران خودروهای تجملی و قدرتمند است.
برای اطلاع از قیمت روز اتومبیل به
صفحه قیمت خودرو باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.
انتهای پیام/
ما تو خرید پراید موندیم