معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کاهش ۱۰ درصدی آمار ازدواج در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در اولین جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل در سال ۹۸ گفت: سال گذشته متاسفانه شاهد افزایش ۵/۲ درصدی آمار طلاق در استان اردبیل بودیم که این در حالی است که میزان ازدواج ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:حدود ۲۲۲ هزار پرونده در سال ۹۷ وارد دادگستری اردبیل شده است که از این میان ۸۰ هزار پرونده در زمینه کیفری بود که حدود ۴۲ هزار مورد آن مربوط به خشونت، درگیری، توهین بود که متاسفانه این رقم نشان دهنده افزایش میزان خشونت در این استان است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: ۵۲ هزار مورد پرونده هم در زمینه مباحث حقوقی داشتیم که ۱۰ هزار مورد از آن مربوط به مسائل خانواده از جمله مهریه، طلاق و نفقه بود.

خدادادی با اشاره به اینکه زمینه ساز بیشتر جرایم در جامعه ریشه در شرایط نامناسب خانواده از جمله طلاق دارد، افزود: دادگستری اردبیل برای کاهش آمار طلاق ۴۰ عنوان برنامه پیشگیرانه تدوین کرده است که از جمله آن‌ها آموزش ازدواج آسان، ازدواج آگاهانه، آموزش قبل و بعد از ازدواج که امیدواریم اجرای این برنامه‌ها با همکاری سایر نهاد‌ها در کاهش آمار طلاق موثر باشد.

وی ادامه داد:بنیاد صیانت از خانواده که از اول سال ۹۸ به طور اجرایی و عملیاتی وارد کار شده است که در صورت همکاری سایر ادارات با این بنیاد به امید خدا در سال ۹۸ شاهد کاهش آمار طلاق و سایر جرایم در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

افزایش آمار طلاق در اردبیل

برچسب ها: ازدواج ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.