معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم گفت: ستاد پیشگیری از وقوع آتش سوزی در شهر جهرم و بخش‌های تابعه تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی موجود در دشت‌ها، دامنه کوه ها، در پیش بودن فصل تابستان و خشک شدن این پوشش گیاهی، ستاد پیشگیری از وقوع آتش سوزی در شهر جهرم و بخش‌های تابعه تشکیل شد.

وی در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با محوریت منابع طبیعی و احتمال وقوع آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دوستداران و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی جهرم برگزار شد، افزود: مهمترین مرحله از پیشگیری این گونه مشکلات بحث آموزش است که ستاد‌های تشکیل شده در بخش‌ها باید این امر مهم را در نظر گرفته و کلاس‌های آموزشی برگزار کنند.

صحراییان ادامه داد: خط مقدم ما در شهرستان، دهیاران هستند که لازم است در چند هفته آینده دوره‌های آموزشی تخصصی برای آن‌ها برگزار شود و با همکاری اهالی روستا که حافظ منابع طبیعی منطقه خود هستند باشد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم خواستار آمادگی کامل ادارات منابع طبیعی و محیط زیست برای هرگونه اقدام احتمالی شد و اضافه کرد: ادارات مربوط باید امکانات مورد نیاز خود را تهیه کنند تا در زمان بحران اقدامات سریع و به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه لازم است آتش بر در برخی مناطق مستعد ایجاد شود، اظهار کرد: اداره راهداری نیز باید حذف علوفه کنار جاده‌ها را به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی‌های سهوی، در دستور کار قرار دهد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

ایجاد ستاد پیشگیری از آتش سوزی در جهرم

برچسب ها: فرماندار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار