سخنگوی کمیسیون انرژی از تدوین طرح دو فوریتی برای مقابله با توطئه‌های نفتی آمریکا در مجلس خبر داد.


آمریکا تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند/ به تناسب توطئه‌های دشمن، سناریوهای خاص داریماسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران راهکار‌های خاص خود را برای فروش نفت دارد و یک راهکار ثابت در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: ما به تناسب طرح‌ها و توطئه‌های دشمن ما هم سیاست‌های خاص خود را داریم، همچنین یک سری تجربیات در حوزه فروش نفت از گذشته داریم که در کنار آن راهکار‌ها و سناریو‌های جدید را تعریف کرده‌ایم.

قره‌خانی تاکید کرد: ما از یک سال قبل بر اساس اظهارات آمریکایی‌ها می‌دانستیم که این اتفاق می‌افتد، لذا خود را آماده کرده بودیم، حتی قرار بود عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران در روز ۱۳ آبان سال گذشته انجام شود که ترامپ در آن زمان موفق نشد و ما توانستیم بسیار بالاتر از سقف مد نظر خودمان نفت را بفروشیم همانگونه که تاکنون هم این اقدام را انجام داده ایم.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: اکنون یک طرح دو فوریتی در این مورد مطرح شده و ما به صورت فعال و هماهنگ با سایر نهاد‌ها و دولت در مبارزه با آمریکا و خنثی سازی توطئه‌های این کشور همه با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند، ادامه داد: البته یک مقدار برای سختی‌هایی ایجاد می‌کند، اما ما مرد جنگیم، آب‌دیده شده‌ایم و کشور انقلابی هستیم و با این نوع حرکت‌های آنها از میدان خارج نمی‌شویم، مانند برخی کشور‌هایی که باج می‌دهند و تسلیم می‌شوند، بنابراین در مقابل این توطئه آمریکا هم می‌ایستیم.

قره‌خانی گفت: عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران میتواند قیمت نفت جهانی را افزایش دهد و هزینه‌ای را برای مصرف کنندگان مانند چین، هند و ... ایجاد می‌کند و بعد هم کشور‌های مدعی همچون عربستان و امارات که می‌خواهند نفت تحریمی ایران را جایگزین کنند موفق به انجام این کار نخواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه ما میتونیم به شیوه های مختلف نفت بفروشیم، پس چه دلیلی داره که قیمتش بالا بره؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مشکلات با شعار حل نمیشه
۱۴:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
شاید نتونه صفرش کنه!
اما همینکه کشور آروم مارو از لحاظ اقتصادی چنان بهم ریخته که فکر نکنم حالا حالا درست بشه!!
هزینه های زندگی رو با دلار بازار آزاد حساب میکنند!
ای کاش حقوق هارو و یارانه رو با دلار حساب می کردند
مثلا قبلا 45 دلار یارانه میگرفتیم اما حالا 3 دلار !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا نمیتواند تا الان هم هیچ غلطی نکرده خدا لعنت کند امریکا که این همه مشکلات برای مردم ایجاد کردن در اقتصاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه این امریکارو باعث و بانی این همه بدبختی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه امریکارو
آخرین اخبار