جنگلبان جوان اهل جمهوری دموکراتیک کنگو در مورد سلفی معروف خود با دو گوریل و اینکه چطور این سلفی را تهیه کرده است توضیح داد.

 به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجشنبه هفته پیش بود که تصاویر سلفی یک جنگلبان در یکی از مراکز حیات وحش در جمهوری دموکراتیک کنگو با دو گوریل خبرساز شد. پس از آنکه " ماتیئو شاماوو"  سلفی خود با این گوریل‌ها را در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت بلافاصله این تصاویر به تصاویری داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و  توسط کاربران بیش از ۲۳۰۰۰ بار به اشتراک گذاشته شد.

در یکی از این تصاویر یکی از این دو گوریل در حالی که روی شانه‌های این مرد جوان سوار و به دوربین زل زده بود دیده می‌شد. عکس دیگر نیز این دو گوریل را در حالی که با ژستی بسیار جالب و دیدنی در پشت مامور جنگلبانی ایستاده‌ و به دوربین زل زده‌ بودند نشان می‌داد. ژست و طرز ایستادن این دو گوریل طوری بود که به نظر می‌ رسید آن‌ها پیشتر با دوربین آشنایی بوده‌اند. اکنون پس از داغ شدن این تصاویر ماتیئو شاماوو در مورد اینکه چطور با این دو بچه گوریل با نام های نداکازی و ندزه سلفی گرفته توضیح داده است. 

جنگل بان کنگویی چطور با گوریل ها عکس سلفی گرفت؟

ماتیئو گفت این سلفی‌ها را هنگامی انداخت که با تلفن همراه خود مشغول کار کردن بود و متوجه شد که این دو گوریل نیز حرکات او را تقلید می‌کنند. او به خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گفت: " آنها هر کاری را که شما انجام بدهید انجام می‌دهند و تقلید می‌کنند. "

ماتیئو گفت که گوریل‌ها اگرچه به محیط طبیعی دسترسی دارند و در آن زندگی می‌کنند اما می‌توانند به مانند انسان نیز عمل کنند. این دو گوریل ۱۲ سال پیش و زمانی که خانواده آنها توسط شکارچیان کشته شدند یتیم شدند. پارک ملی ویرونگا در جمهوری دموکراتیک کنگو که در نزدیکی کوه های فعال آتشفشانی قرار دارد یک کوهستان جنگلی است که به مرکز نگهداری گوریل‌های بدون خانواده (یتیم) اختصاص داده شده و  با کمک‌های مالی اهدایی اداره می‌شود.

 پیشتر و در سال ۲۰۱۴ نیز فیلمی مستند در مورد گوریل‌های تنها زیستگاه کوهستانی گوریل‌ها در جهان در این منطقه ساخته شد. این فیلم به دو تهدید بالقوه یعنی شکارچیان و جنگ که حیات گوریل‌های این منطقه را تهدید می‌کرد می‌پرداخت. ورود شکارچیان به این منطقه حفاظت شده برای شکار گوریل‌ها و همچنین جنگ بر سر اکتشاف نفت در این منطقه دو تهدیدی بود که در این فیلم به آن اشاره شده بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.