مردم فرانسه پس از آنکه رئیس‌جمهور کشورشان برای رسیدگی به خواسته‌های آنان هیچ اقدامی انجام نداده است، بار دیگر به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

اعتراض تنها راه انتقال پیام مردم فرانسه به الیزه‌نشینانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و چهارمین شنبه اعتراضات به نظام سرمایه‌داری در حالی در سراسر فرانسه آغاز شده است که مردم معترض پس از دیدن و شنیدن صحبت‌های امانوئل مکرون (رئیس‌جمهور این کشور) در کنفرانس مطبوعاتی و اینکه پاسخی به اعتراضات و مطالباتشان داده نشد؛ خشمگین‌تر از گذشته و در ناامیدی کامل به دولت در خیابان‌ها حاضر شده‌اند.

بیش از ۱۶۰ روز متوالی اعتراضات سراسری به سیاست‌های دولت فرانسه با ۱۰ کشته و حدود ۱۳ هزار بازداشتی یا زخمی از جمله ده‌ها نابینا و قطع عضو حاصل از استفاده خطرناک از اسلحه فلش بال و در مقابل واکنش خنثی هیات حاکمه فرانسه به این اعتراضات بی‌سابقه مردمی، قضیه را پیچیده و عجیب کرده است به نحوی که برخی صاحب نظران و کارشناسان این فرضیه را مطرح می‌کنند که با توجه به سیاست خارجی استعماری فرانسه چه بسا ادامه اعتراضات در داخل خواست خود دولت است.

به هرحال، امروز و در شنبه بیست و چهارم مردم و بخشی از جنبش اعتراضی که به امید حل مشکلات به طرح گفتگو‌های ملی مکرون در سه ماه اخیر دل بسته بودند؛ بار دیگر تظاهرات خیابانی را برای رساندن صدایشان به الیزه نشینان انتخاب کرده به همین خاطر پیش بینی می‌شود امروز جمعیت بیشتری به خیابان‌ها بیاییند.

این در حالیست که همچنان دولت فرانسه با اتخاذ سیاست مشت آهنین و سازماندهی ده‌ها هزار پلیس ضدشورش و نیروی امنیتی و ممنوع کردن تظاهرات در اکثر شهر‌ها در صدد کنترل اوضاع است.

امروز علاوه بر تظاهرات در شهر‌های بزرگی، چون پاریس، بوردو، لیون، لیل، تولوز و مارسی قرار است تظاهرات ملی در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه که مقر پارلمان اروپاست و کمتر از یکماه دیگر شاهد برپایی انتخابات حساس این نهاد در سراسر اروپا هستیم؛ برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار