مدیرکل تعاون مازندران گفت: ۱۴۸ میلیارد تومان نیز برای تسهیلات و رونق کارگاه‌های کوچک ویژه مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کامران اصغری مدیرکل تعاون مازندران در همایش تجلیل از پاکبانان و کارگران خدمات شهری در سالن همایش تأمین اجتماعی ساری با بیان اینکه ۷۵۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال فراگیر در استان کمک شده است، گفت: ۱۴۸ میلیارد تومان نیز برای تسهیلات و رونق کارگاه‌های کوچک ویژه مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ۴ و ۶ درصدی برای اشتغال در سال قبل افزود: هدف این تسهیلات مردمی کردن تولید و اقتصاد بوده و ۵۰۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا پرداخت شده است.

اصغری گفت: اگر نیروی انسانی و کارگر دلسوز نباشد، آن واحد تولیدی دچار مشکل خواهد شد و در این راستا، صیانت از نیروی کار و تنظیم روابط کار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تصمیم شورای عالی کار برای افزایش دستمزد اقدام خوبی بوده است، ولی این حقوق نیز نیاز‌های خانوار‌های کارگری را تأمین نمی‌کند.

مدیرکل تعاون مازندران با بیان اینکه حقوق و دستمزد زندگی عادی یک کارگر را تأمین نمی‌کند، گفت: امیدواریم با همت و همدلی کارگران و کارفرمایان مشکلات فراروی را پشت سرگذاریم.

وی مردمی کردن اقتصاد را از بند‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: اگر بخواهیم به رونق تولید برسیم و آن را مردمی کنیم قطعاً بسیاری از مشکلات فراروی مرتفع خواهد شد.

ضرورت حمایت از کارگان در همه شرایط

نصرالله دریابیگی دبیر خانه کار و کارگر مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه شغل کارگران بسیار باارزش و مقدس است، گفت: هر روز باید در جهت حمایت از کارگران قدم برداشت، زیرا کار آنان عبادت محسوب می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های مسئولان در راستای رفع مسائل فراروی سیل زدگان افزود: روز کارگران برای رسیدگی و توجه به مشکلات و معیشت آنان ایجاد شده است.

دبیر خانه کار و کارگر مازندران، هشت ساعت کار و عدالت اجتماعی را از جمله شعار‌های سازمان بین المللی کار است، گفت: کارگران نباید به استثمار کشیده شوند و توجه به کارگران و عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

دریابیگی امنیت شغلی کارگران خدمات شهری را از نیاز‌ها و خواسته‌های اساسی بیان کرد و افزود: امسال در حد توان و بضاعت در کل کشور، حقوق کارگران ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیمه را از دیگر نیازمندی‌های کارگران برشمرد و خواستار تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات این بخش شد و گفت: کار جوهره حرکت انسان‌ها و کارگر قلب تپنده جامعه انسانی است.

دبیر خانه کار و کارگر مازندران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید افزود: رونق تولید، حمایت از کار، عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت است و باید در این تحریم ظالمانه به تولید و رونق آن توجه اساسی کرد.

دریابیگی با محکوم کردن اظهارات سخیف ترامپ درباره سپاه گفت: سپاه نور چشم کارگران و مردم جامعه است و برای رسیدن به اهداف باید انسجام و همدلی داشت.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.