امامی امین گفت: هیچ‌ دستگاه و ارگانی حق برپایی نمایشگاه عرضه کالا در ماه رمضان را ندارد.

امامی امین گفت: هیچ دستگاه و ارگانی حق برپایی نمایشگاه عرضه کالا در ماه رمضان را ندارد.

هیچ نهادی حق برپایی نمایشگاه عرضه کالا در ماه رمضان را نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به مخالفت استانداری تهران با برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش کالا در ماه رمضان اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار برای ایجاد نظم در بازار، مخالف برپایی نمایشگاه در ماه رمضان است.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار با برپایی جشنواره فروش فوق العاده در فروشگاه‌ها و میادین موافق است.

امامی امین گفت: هیچ دستگاه و ارگانی حق برپایی نمایشگاه عرضه کالا را ندارد.

امامی امین گفت: ما طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت در برخی از کالا‌های اساسی از جمله شکر، برنج و ماکارونی بودیم.

وی بیان کرد: باتوجه به نزدیکی ماه رمضان مقرر شد اداره قله استان تهران نسبت به تخصیص کالا‌های اساسی و توزیع آن هم برای بخش صنعتی و هم برای بخش خانگی اقداماتی را انجام دهد.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران افزود: مقرر شد یک کارگروهی متشکل از استانداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره قله و سازمان میادین میوه و تره بار تشکیل شود تا در خصوص میزان توزیع کالاها تصمیماتی گرفته شود.

وی ادامه داد: باید دست دلالان را از میدان بهمن کوتاه کنیم، چرا که تغییرات قیمتی به دلیل حضور این دلالان بود، لذا تصمیم گرفته شد که مدیریت عملیات اجرایی به شهرداری تهران و سازمان میادین میوه و تره بار سپرده شود تا به عنوان عامل توزیع حضور پیدا کنند و اداره کل پشتیبانی دام وظیفه تامین مرغ گرم را بر عهده دارد.

امامی امین گفت: قیمت توزیع مرغ برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و قیمت بیش از این تخلف محسوب می‌شود و با دلالان مرغ نیز براساس قانون برخورد خواهد شد و در حال حاضر ۳۰ دلال مرغ متخلف در زندان هستند.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان ما شاهد افزایش علفزار‌ها و علوفه هستیم که بر همین اساس قیمت گوشت قرمز نیز رو به کاهش خواهد رفت.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: امیدواریم وزارت بازرگانی که حلقه مفقوده توزیع اقلام در کشور است هر چه زودتر شکل گیرد و شاهد حذف دلال‌ها در شبکه توزیع باشیم و افرادی که درآمد‌های نامشروع را به عنوان دلال کسب می‌کنند، باید دست‌شان کوتاه شود.

وی ادامه داد: قیمت نان باید واقعی شود. در حال حاضر حجم و اندازه نان کم شده و نان با قیمت‌های مختلفی به مصرف‌کننده فروخته می‌شود. این را نیز در نظر بگیرید که قیمت آب، برق، گاز و دستمزد نیز افزایش پیدا کرده و نانوا این هزینه‌ها را چگونه باید پرداخت کند، بنابراین ساماندهی قیمت نان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.