اولین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی برگزارشد.

برنامه ریزی برای مناطق سیل زده استان مرکزی /   ۴ هزار و ۷۵۵ واحد مسکونی در استان مرکزی بر اثر سیل تخریب شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اولین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی با حضور اعضا در محل در استانداری مرکزی در اراک تشکیل شد.

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در حاشیه این کارگروه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: سیلاب و بارش‌های سیل آسای روز‌های نخست امسال ۴ هزار و ۷۵۵ واحد مسکونی در نقاط مختلف این استان را تخریب کرد که شهرستان شازند با ۷۵۷ واحد بیشترین و شهرستان دلیجان با ۲۴ واحد کمترین واحد‌های مسکونی تخریب شده ناشی از سیلاب امسال را به خود اختصاص داده اند.

زندیه وکیلی افزود: این واحد‌های مسکونی تخریب شده که بیشتر در نقاط روستایی استان هستند به هیچ عنوان قابل تعمیر و بازسازی نیستند و باید واحد‌های جدید ساخته شود و واحد‌های مسکونی که در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها تخریب شده اند به جای دیگر منتقل می‌شوند و در این مسیر‌ها به هیچ عنوان واحد مسکونی ساخته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۵۳۰ واحد مسکونی دیگر هم بر اثر سیلاب و بارش‌های سیل آسا آسیب دیده اند که نیازمند بازسازی و تعمیرات جزئی هستند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اصلی ساخت واحد‌های مسکونی سیل زده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی به عنوان متولی اصلی ساخت واحد‌های مسکونی وظیفه دارد عملیات آواربرداری واحد‌های تخریب شده را در اسرع وقت انجام دهد و نسبت به تامین اعتبارات لازم نیز از دستگاه بالادستی خود اقدام کند.

وی ادامه داد: شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اعتبارات ویژه دارند که باید تمهیدات لازم برای بهره مندی از این امکانات برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب در دستور کار قرار گیرد.

زندیه وکیلی اظهار کرد: با وجود اینکه ستاد مدیریت بحران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوری با توجه به میزان بالای خسارت سیلاب نگاه ویژه‌ای به استان‌های خوزستان و لرستان دارند، اما اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیریت بحران استان مرکزی هم باید نسبت به جمع آوری میزان خسارت سیلاب استان و انتقال به نهاد‌های بالا دستی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: سیل ، امدادونجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.