کشور‌های ضامن صلح سوریه در بیانیه مشترکی تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی را محکوم کردند.

محکومیت تصمیم ترامپ درباره جولان از سوی کشور‌های ضامن صلح سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ۲۴، کشور‌های ضامن صلح سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) روز گذشته در بیانیه مشترکی اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی را محکوم و آن را نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت خاورمیانه دانستند.

در بیانیه مشترک کشور‌های ضامن صلح سوریه، که در پایان دوازدهمین دور از نشست‌های صلح آستانه در خصوص تحولات سوریه منتشر شد، این سه کشور تعهد جدی خود را نسبت به حق حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی کشور سوریه و نیز نسبت به اهداف و اصول منشور سازمان ملل بار دیگر مورد تاکید قرار دادند.

در این بیانیه، ایران، روسیه و ترکیه تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی که با توجه به قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه دانستند.

در نشست اخیر آستانه مقامات سه کشور به بحث درباره تحولات استان ادلب سوریه و تلاش‌های مربوط به تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه پرداختند. در ماه مارس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی که با محکومیت گسترده بین‌المللی همراه شد، حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلند‌های جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار