دادستان عمومی و انقلاب قزوین از قلع و قمع و اعاده به وضع سابق ۸۵ هزار متر مربع از تغییر کاربری اراضی زراعی یکی از تعاونی‌های مسکن استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت:یکی از تعاونی‌های مسکن به صورت غیرمجاز ۸۵ هزار متر مربع از اراضی زراعی و باغ‌ها به صورت قطعه بندی، راه سازی و جدول گذاری تغییر کاربری داده بود که با توجه به شکایت سازمان جهاد کشاورزی در محاکم قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

قاسمی افزود: دادگاه بر اساس مستندات و نظریه کارشناسی و با توجه به ماده ۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۸۵ حکم به قلع و قمع و اعاده به وضع سابق این اراضی صادر کرد که حکم هفته گذشته به اجرا درآمد.

قاسمی در ادامه خاطر نشان کرد: خرید و فروش اراضی زراعی از تعاونی‌های مسکن ممنوع است و شهروندان در این زمینه دقت کافی را داشته باشند و برا‌ی اطلاع بیشتر می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه مراجعه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در استان با توجه به برگزاری مستمر جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی و اقداماتی که در گذشته اتفاق افتاده است، شاهد تلاش‌های خوبی برای مقابله و برخورد با متعرضان به منابع طبیعی هستیم، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی باید به درستی صورت گیرد بدین معنا که نباید پس از احداث و تخریب منابع طبیعی وارد کار شویم بلکه باید قبل از تجاوز و تخریب اقدام قانونی و حتی پیشگیرانه را انجام دهیم که نهاد‌های متولی حفظ این منابع باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات نظارتی خود را افزایش دهند.

قاسمی گفت: هشدار‌های لازم به متعرضان منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و بیت المال داده شده است و دستگاه قضایی در برخورد با آنان جدی است.

انتهای پیام/ک

خرید و فروش اراضی زراعی از تعاونی‌های مسکن ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.