روزنامه آسیا تایمز نوشت عربستان که نگران برقراری و گسترش روابط ترکیه و ایران با دمشق است، در پی تعامل مجدد با سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آسیا تایمز، نماینده رئیس جمهور روسیه هفته گذشته وارد سوریه شد؛ گفته می‌شود او حامل یک پیام مثبت فاش نشده از سوی عربستان سعودی بود. به گفته تحلیل‌گران، عربستان خواهان تعامل مجدد با سوریه است.

بر اساس این گزارش، در این میان ترکیه نیز خواهان احیای روابط دیپلماتیک با سوریه است. فکر احیای حضور ترکیه‌ای‌ها در دمشق یا ایفای یک نقش برجسته از سوی ایران در روند بازسازی سوریه سبب بروز هشدار‌هایی برای مقامات عربستان سعودی شده است. سعودی‌ها همپیمانانی همانند سودان و امارات عربی متحده را ترغیب کرده‌اند تا آن‌ها در روند گشایش جمعی با دمشق حضور داشته باشند. این روند ماه ژانویه و ظاهرا تحت فشار‌های آمریکا متوقف شد.

 آسیا تایمز در این‌باره اعلام کرد: سوری‌ها نیز به نوبه خود ترجیح می‌دهند تا روابط خود را با سعودی‌ها بهبود بخشند و همکاری با یک کشور متخاصم همانند عربستان سعود کاری به مراتب آسان‌تر است تا یک کشور اشغالگر همانند ترکیه.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سعودي ملعون ديد با داعش کاري نميتونه بکنه از در دوستي داره وارد ميشه
آخرین اخبار