به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاههای نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تأکید بیشتری قرار گرفته است و همچنین از سوی دیگر، دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی به خواستهها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیدهای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی است، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آن قدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل میشود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینهها را پشت سر میگذارند و سعی میکنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، اما گاهی ممکن است فشار کار باعث شود که نتوانند آن طور که باید و شاید تکریم کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رساند و از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته نیز اجرایی شد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخصهای مدنظر، عملکرد دادگستریها را ارزیابی میکنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.
وی در پایان تصریح کرد: میخواهیم که برخوردهای ناروا اصلا وجود نداشته باشد و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.
انتهای پیام/