نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت:هدف اصلی جشنواره ایل بانگ تقویت اتحاد و انسجام ملی و تقویت اتحاد بین اقوام مختلف کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،جشنواره‌ ایل بانگ  به حفظ آداب و رسوم اقوام مختلف کشور کمک می‌کندمراسم اختتامیه‌ی جشنواره ملی ایل بانگ  برگزار و از ۱۰ چهره برتر عرصه موسیقی همچنین پنج چهره در بخش مقامی تجلیل شد.

کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان در حالیکه در تلاش برای تفرقه اندازی بین اقوام ایرانی هستند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی به اتحاد و همدلی بین اقوام کمک می‌کند.

وی افزود: این جشنواره‌ها به حفظ آداب و رسوم اقوام مختلف کشور کمک شایانی می‌کند.

کاظم‌زاده ادامه داد: شهرستان بدره و منطقه چشمه شیرین از ظرفیت‌های بالای هنری برخوردار هستند و احداث خانه فرهنگ و سالن امفی تئاتر در این منطقه پیگیری می‌شود

یونس آزادی سرپرست فرمانداری بدره در این مراسم  گفت: مهم‌ترین ظرفیت و مزیت این شهرستان، مردمان با فرهنگ، نجیب و فرهنگ دوست این شهرستان و ایل بانگ حاصل زحمات چند ماهه دست اندرکاران این جشنواره است و در کنار دست‌اندرکارن جشنواره مردم عزیز این شهرستان و این بخش از تمام داشته‌ها و امکانات خود استفاده کردند که بتوانند میزبان شایسته‌ای برای شما مهمانان عزیز باشند.

وی  افزود: بدره می‌تواند به یک قطب فرهنگی بسیار قوی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کشور تبدیل شود و ایل بانگ گام اول در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان بدره است و در آینده شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی قوی‌تر و غنی‌تر در سطح شهرستان خواهد بود.

آزادی ادامه داد: یکی از اهداف جشنواره این بود که نمایندگان فرهنگی استان‌های مختلف سراسر کشور از نزدیک در جریان جاذبه‌ها و قابلیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف شهرستان قرار گیرند و هم این که بتوانیم بخشی از فرهنگ و هنر زیبای اقوام و عشایر ایران را به نمایش بگذاریم.

وی گفت: هدف اصلی جشنواره ایل بانگ تقویت اتحاد و انسجام ملی و تقویت اتحاد بین اقوام مختلف کشور است.

انتهای پیام/با

اختتامیه‌ی جشنواره ملی ایلبانگ برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.