معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: ۶۰ کیلومتر از جاده پلدختر به سمت معمولان - ویسیان و خرم آباد بر اثر سیل آسیب جدی دیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،امیر امینی، معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: ۶۰ کیلومتر از جاده پلدختر به سمت معمولان - ویسیان و خرم آباد بر اثر سیل آسیب جدی دیده است.

 امینی  با اشاره به بازدید محور اصلی پل زال تا خرم آباد افزود: با توجه به حجم سریع بارش فرصت پیشگیری‌های اساسی برای جلوگیری از تخریب‌های سیل فراهم نشده و حجم خسارت در زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه محور‌های جاده‌ای بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد محور پلدختر - خرم آباد به ترمیم اساسی نیاز دارد اظهار داشت: اقدامات مثبتی انجام شده و توان ادارات راه و شهرسازی استان‌ها بسیج شده تا تردد ایمن برقرار شود، اما این یک اقدام موقت و ناپایدار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اکنون مطالعات لازم در حال انجام است تا این جاده با حداقل تغییر مسیر به خصوص برای محلی‌های منطقه بازسازی و در صورت نیاز وایانت ایجاد شود.

امینی گفت: برای کمک به استان‌های سیلزده به ویژه لرستان که حجم خسارت‌های آن بالا است در تخصیص اعتبارات و منابع قیر اقداماتی انجام می‌شود و از سهمیه بقیه استان‌ها که تحت تاثیر سیل نبوده اند به لرستان ابلاغ اعتبار شده چنانچه جاده‌ای آماده آسفالت شود این سهمه اعمال خواهد شد.

وی افزود: پل‌های بسیاری بر اثر سیل لرستان از بین رفته و به دلیل گسترش حریم رودخانه‌ها به ویژه کشکان مسیر‌های جدیدی ایجاد شده که برقرار کردن تردد ایمن و ایجاد پل‌ها حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر برخی روستا‌ها راه دسترسی موقت دارند و برخی نیز به دلیل نبود راه از طریق بالگرد امدادرسانی می‌شوند که امیدواریم هرچه زودتر تردد ایمن در این مناطق برقرار شود.

انتهای پیام/ ر

۶۰ کیلومتر از جاده پلدختر - خرم آباد آسیب جدی دیده است

برچسب ها: راه و شهرسازی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.