وزیر خارجه انگلیس پیشنهاد وزیر خارجه ایران مبنی بر آزادی یک محکوم امنیتی انگلیسی در ایران در قبال آزادی شهروند زندانی ایرانی در استرالیا را رد کرد.

انگلیس پیشنهاد ظریف برای مبادله زندانی را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه پیشنهاد وزیر خارجه ایران مبنی بر آزادی یک تبعه انگلیسی در ازای آزادی یک شهروند ایرانی بازداشت‌شده در استرالیا را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که هم‌اکنون در نیویورک به سر می‌برد روز چهارشنبه به دولت آمریکا پیشنهاد داد تهران حاضر است «نازنین زاغری» محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران، را به شرط آزادی «نگار قدس‌کنی» شهروند بازداشت‌شده ایرانی در استرالیا، را آزاد کند.

خانم قدس‌کنی شهروند ایرانی مقیم استرالیا از ۲۶ خرداد ۹۶ از سوی مقامات قضایی استرالیا به اتهام بی‌اساس «نقض قوانین تجاری آمریکا» بازداشت و روانه زندان شد. پلیس استرالیا  در حالی این شهروند ایرانی را بازداشت کرد که وی در شرایط خاص بارداری بود. دولت استرالیا بارها درخواست ایران برای بهبود شرایط نگهداری او را رد کرده است.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه «وضعیت این دو زندانی کاملا متفاوت است» بار  دیگر مدعی شد « نازنین زاغری بی‌گناه است و مرتکب هیچ کار اشتباهی نشده است».

در ۲۶ خردادماه سال ۱۳۹۵ نازنین زاغری راتکلیف تبعه ایرانی-انگلیسی به اتهام اخلال و شبکه سازی برای اجرای اهداف بیگانگان در ایران بازداشت شد. از روز بازداشت وی، انگلیسی‌ها چه رسانه‌ها و چه دیپلمات‌های این کشور با «بی‌گناه» دانستن او تلاش زیادی برای آزادی وی انجام داده‌اند.

رسانه‌ها و مقامات انگلیسی در حالی تلاش دارند نازنین زاغری را فردی بی‌گناه نشان دهند که «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق این کشور اواخر سال ۲۰۱۷ در پارلمان انگلیس در توضیح پرونده نازنین زاغری اذعان کرد که این فرد برای آموزش خبرنگاران به ایران سفر کرده است.

پیش از این گاف بزرگ جانسون، مقامات انگلیس تأکید می‌کردند سفر نازنین زاغری به ایران تفریحی و شخصی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، دادگاه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا نازنین زاغری ؟
چرایکی دیگه را انتخاب نمی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
آخه مهرسوخته انگلیسی ها هم دیگه نمی خواهند پسش بگیرند
آخرین اخبار