معاون سوادآموزشی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح شتاب‌دهی به سوادآموزی جامعه عشایر در استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد نوروزی چگینی معاون سوادآموزشی آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: با اجرای طرح شتاب‌دهی به سوادآموزی جامعه عشایر تا سال ۱۴۰۰ هفت هزار و ۲۹۴ نفر از جامعه عشایر فارس تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۹۱۷ نفر از عشایر کم سواد و بی سواد فارس امسال جذب فعالیت‌های سواد آموزی می‌شوند.

معاون سوادآموزشی آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: برنامه سوادآموزی عشایر امسال به صورتی زمان‌بندی شده است که جذب و آموزش تا شهریور ماه و پیش از قشلاق عشایر در سه دوره سواد آموزی، انتقالی و تحکیم به پایان برسد.

نوروزی چگینی ادامه داد: دوره سواد آموزی از اول تا سوم ابتدایی بوده، که حدود ۵۰۰ ساعت آموزش را به خود اختصاص می‌دهد و دوره انتقالی تا پایان دوره ابتدایی است و دوره تحکیم به منظور تثبیت و تحکیم سواد و آموزش‌های قبلی در مدت ۲۰۰ ساعت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۱۷ نفر در این طرح امسال آموزش می‌بینند که یک هزار و ۴۶۷ نفر دوره سواد آموزی و یک هزار و ۴۵۰ نفر دوره انتقالی را می‌گذراند و مدرک معادل دریافت می‌کنند.

معاون سوادآموزشی آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر توزیع عادلانه سهمیه ابلاغی امسال بین عشایر و مناطق عشایرنشین استان، اظهار کرد: با توزیع عادلانه این سهمیه عدالت اجتماعی آموزشی تحقق می‌یابد و این طرح عملیاتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ت

اجرایی شدن طرح شتاب دهی سواد آموزی جامعه عشایر در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار