مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نمایشگاهی از آثارهنرمند آلمانی درباره اشعار حافظ شیرازی از پنجم اردیبهشت نا ۳ تیر ماه در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نشست خبری نمایشگاه کرنش به حافظ امروز در موزه‌ی هنر‌های معاصر صنعتی با حضور پروفسور گونتر اوکر هنرمند برجسته آلمانی برگزارشد.

دراین نشست  علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با قدردانی از حضور آقای اوکر در کرمان گفت: خوشحالیم‌ میزبان این هنرمند بزرگ جهانی در کرمان هستیم و قطعا تعامل خوبی بین این هنرمند و هنرمندان استان برقرارخواهد شد.

وی تصریح کرد : نمایشگاه هایی در راستای تعامل موزه هنر‌های معاصر در کرمان با موزه‌ها و گالری‌های ایران و دنیا برگزار شده که امسال هم، مثل سال قبل میزبان هنرمند بزرگ دیگری هستیم که از ۵ اردیبهشت تا سوم تیر آثار این هنرمند شامل ۷۴ تابلوی نقاشی به همراه آثار چند هنرمند دیگر کشورمان در معرض دید قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد :آثار این هنرمند  برگرفته از غزلیات حافظ شیرازی است.

در ادامه اقای اوکر با خواندن شعری که تحت تاثیر از اشعار حافظ بود از سفر به ایران که منظر فرهنگی مهمی دارد ابراز خوشحالی کرد.

این هنرمند آلمانی گفت:  از ۲۰ ساگی اشعار حافظ روی وی تاثیرگذاشته و باعث شده درباره شاعر اثر هنری خلق کند، زیرا این اشعار دارای ریشه ،روح و قدرت بسیار شگفتی هستند که در وجود اشخاص ستایشی برای بودن در این کره خاکی به وجود می‌آورد.

وی افزود: در شرایط زندگی من حافظ یک استاد بزرگ بود که باعث شد احساس کنم روحم آزاد شده و باعث کشفیاتی شد که پیشرفت مرا رقم زد و خودم را پیدا کردم و از هربیت اشعار وی پدیده‌ای در افکار انسان باز می شود و هر کدام از اساتید از جمله گوته که در اشعار حافظ تحقیق کردند باعث پیشرفت تمدن آلمان شد.

انتهای پیام/ی

برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمند آلمانی در کرمان

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.