ظریف: به حاشیه راندن دولت افغانستان در مذاکرات صلح اشتباه است

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تاکید کرد که به حاشیه راندن دولت افغانستان در مذاکرات صلح اشتباه است.

ظریف: به حاشیه راندن دولت افغانستان در مذاکرات صلح اشتباه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی که از سوی انجمن آسیا در شهر نیویورک برگزار شده بود تاکید کرد که به حاشیه راندن دولت افغانستان و تنها مذاکره و گفتگو با طالبان سیاستی اشتباه است.

وی اظهار داشت: آمریکا به تنهایی نمی تواند صلح را در افغانستان با طالبان ایجاد نماید، این گروه فقط بخشی از جامعه بوده و از کل جامعه افغانستان نمایندگی نمی کنند.

محمد جواد ظریف راجع به سیاست آمریکا در افغانستان گفت: سیاست ایران با همسایگانش سیاست حسن همجواری بوده، ایران با همسایگانش مخصوصا افغانستان رابطه خوبی دارد.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان، آن را نامناسب توصیف کرد و گفت: سیاست هجده ساله آمریکا اساسا اشتباه  بوده و این کشور راهبردی اشتباه در افغانستان اتخاذ نموده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ایران با طالبان گفتگو کرده است، اما این بدان معنی نیست که همراه با طالبان در مورد آینده کل مردم افغانستان گفتگو و تصمیم گیری نمائیم، اصول ما اجازه نمی دهد که در مذاکراتی در افغانستان شرکت کنیم که دولت حضور ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.