وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور از تصمیم واشنگتن برای استقرار سامانه‌های دفاعی ضدموشکی در مدار زمین نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور از تصمیم واشنگتن برای استقرار سامانه‌های دفاعی ضد موشکی در مدار زمین که به این کشور امکان خواهد داد به حملات پیشگیرانه علیه همه کشور‌های جهان مبادرت کند، نگران است.

ژنرال ویکتور پوزنیکین یک مقام نظامی ارشد روسیه در کنفرانس امنیتی در مسکو، پایتخت روسیه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای ایجاد سامانه موشکی در فضا برای سرنگون کردن موشک‌ها در نخستین مرحله پرتاب آنها به از سرگیری مفهوم "جنگ ستارگان" سال‌های ۱۹۸۰ منجر می‌شود.

او همچنین خاطرنشان کرد "تحلیل اقدام‌های احتمالی آن‌ها نشان می‌دهد که آمریکا قصد دارد به برتری راهبردی در انهدام موشک‌های بالستیک پیش از این که موشک‌ها سکوی پرتاب را ترک کنند، دست یابد".

به گفته این مقام روس، به کمک موشک‌هایی که در فضا مستقر می‌شوند، آمریکا این امکان را خواهد داشت هر نقطه‌ای را در جهان هدف بگیرد.

ژنرال ویکتور پوزنیکین افزود "درست مانند سامانه‌های مارک چهل و یک- Mark ۴۱ (سامانه‌های پرتاب عمودی که آمریکا در اروپا مستقر کرده و قادر است موشک‌های تام هاوک پرتاب کند) ما این احتمال را رد نمی‌کنیم که سامانه‌های فضایی برای هدف گیری پیشگیرانه اهداف واقع در روسیه و چین مورد استفاده قرار بگیرند. با توجه به شیوه‌ای که از فضا استفاده می‌شود، چنین حملاتی می‌تواند اهدافی را در هر کشوری هدف بگیرد".

این ژنرال روس همچنین تاکید کرد هدف آمریکا از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی نزدیک مرزهای این کشور، دستیابی به توان بالقوه برای انجام حمله اتمی غافلگیرکننده علیه روسیه است.

در ژوئن سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت دفاع کشورش، پنتاگون، دستور داد یک نیروی فضایی به منزله شاخه مستقل جدیدی در نیرو‌های مسلح این کشور ایجاد کند. بر اساس گفته‌های ترامپ، آمریکا مصمم است رهبری در فضا را به دست گیرد و قصد ندارد از روسیه و چین عقب بماند. در پایان ماه فوریه ۲۰۱۹ رئیس‌جمهور آمریکا دستور العملی را با هدف ایجاد این درخواست امضا کرد.

رئیس ستاد مشترک روسیه در واکنش به این رفتار‌ها اعلام کرده بود در صورتی که آمریکا به پیشروی به طرف نظامی کردن فضا ادامه دهد، روسیه مجبور خواهد شد تدابیری متقابل و نامتقارن اتخاذ کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در ماه فوریه به دنبال خروج آمریکا از پیمان موشک‌های میانبرد که به خروج روسیه از این پیمان منجر شد، قصد مسکو را برای تقویت زرادخانه خود برای این که بتواند از خود در برابر موشک‌های پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، دفاع کند و همچنین توسعه فناوری‌های موشکی جدیدی را اعلام، اما تصریح کرد این کشور دیگر در مسابقه تسلیحاتی وارد نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار