فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق بر نقش بزرگ ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، مراسم یادبود فتوای تاریخی مرجعیت عالی عراق در مورد "جهاد کفائی" علیه گروه تروریستی داعش و تجلیل از خانواده‌های شهدای ایرانی جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق با حضور فرماندهان و مسئولان نیرو‌های بسیج مردمی عراق برگزار شد.

هادی العامری، رهبر ائتلاف "فتح" عراق در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران هر آنچه در توان داشت، برای دفاع از عراق و مقدسات آن تقدیم کرد و حزب الله لبنان نیز نقش شایانی را در کمک به نیرو‌های امنیتی عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش ایفا کرد.

هادی العامری افزود: همگان بر این باور بودند که عراق نمی‌تواند داعش را شکست دهد، ولی فرزندان عراقی ثابت کردند که می‌توانند بزرگترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی در منطقه و جهان را شکست دهند.

رهبر ائتلاف فتح بر نقش مرجعیت عالی و در رأس آن آیت الله سید علی سیستانی در تشویق جوانان به حضور و مشارکت در جنگ علیه داعش تاکید کرد و در خصوص  حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق نیز گفت: هرگونه حضور بیگانگان و پایگاه‌های هوایی آن‌ها در کشور را رد می‌کنیم.

ابومهدی مهندس، نایب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی نیز گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، عراق سلاحی برای مقابله با گروه تروریستی داعش نداشت. تسلیحات ایران نقش بسزایی در پیروزی نیرو‌های امنیتی علیه داعش داشت.

مهندس افزود: تسلیحات ایران در کوتاهترین زمان ممکن به دست ما رسید. ایران از تمام اقشار و قبایل عراق در زمان حضور داعش حمایت کرد.

او درپایان تاکید کرد: حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران نقش بزرگی را در پیروزی علیه داعش در عراق ایفا کردند.

فالح الفیاض، رئیس این سازمان نیز تأکید کرد ایران، اولین حامی و پشتیبان عراق در مقابله با حملات وحشیانه و گسترده داعش بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار