کارشناس مسائل بین الملل گفت:توان نظامی بالای ایران عامل بازدارنده ای در برابر هر اقدامی علیه کشورمان است.

آمریکایی‌ها در موقعیت انجام اقدام نظامی نیستندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته محمد جواد ظریف، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با حضور در " انجمن جامعه آسیا" که در نیویورک برگزار شد در پاسخ به ادعاهای پمپئو مبنی بر لزوم عادی رفتار کردن ایران گفت: واشنگتن از سایر دولت ها می‌خواهد که همانند کشوری عادی رفتار کنند، اما خود این توصیه را رعایت نمی‌کند. همچنین وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد که با وجود اینکه موافق پیوستن به توافقات بین المللی هستم، اما پاسخ به این سوال برای من هم سخت است که وقتی از توافقات پیشین سودی حاصل نشد، چرا باید وارد توافق نامه جدیدی بشویم؟

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در رابطه با تنگه هرمز تاکید کرد که نیروهای ایالات متحده برای عبور از این تنگه، باید از سپاه اجازه بگیرند.

 

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در "انجمن جامعه آسیا" و در نیویورک انجام شد، گفت: در حقیقت هشدار ظریف نسبت به ماجراجویی آمریکا نشان می‌دهد که ایران از چند نظر و در حوزه‌های سیاسی و نظامی برای دفاع از تمامیت عرضی و حقوق ملت ایران آماده هستند.

وی در ادامه افزود: در حقیقت ایالات متحده و مخصوصا شخص دونالد ترامپ با اقدامات تهاجمی‌  مانند قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی و همچنین منع ایران از صادرات کالاهای خود، به دنبال تسلیم کردن دولت و ملت ما است؛ در حالی که ملت بزرگ ایران تحت هیچ شرایطی در برابر ایالات متحده عقب نشینی نخواهند کرد.

هانی زاده با اشاره به اظهارات ظریف درباره تنگه هرمز عنوان کرد: از آنجایی که تنگه هرمز جزء آب‌های حقوقی و قانونی کشورمان است، به نظر می‌رسد مقامات آمریکا به خوبی می‌دانند در صورتی که دست به هرگونه ماجراجویی در آن منطقه بزنند، ایران توانایی بستن تنگه هرمز را دارد که در این صورت با بحران انرژی در سطح جهان مواجه خواهیم شد.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه اظهار کرد: اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به گونه‌ای نیست که آمریکایی‌  بتوانند در برابر ایران از روش و اقدامات نظامی استفاده کنند؛ به همین دلیل سیاست های واشنگتن در قبال تهران که در حوزه اقتصادی و سیاسی اجرایی می شوند نتیجه نخواهد داد؛  علاوه براین هر گونه اقدام نظامی از سوی واشنگتن به دلیل قدرت بازدارندگی بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران به شکست آنها و همپیمانانشان می انجامد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
نابود کنیم اون ترامپ لعنتی رو
آخرین اخبار