دبیر علمی همایش بین المللی مطالعات صفوی از برگزاری نخستین همایش بین المللی مطالعات صفوی روابط فرهنگی ایران و اروپا با همکاری انستیتو ایران شناسی ژنو در داشنگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر کجباف دبیر علمی همایش بین المللی مطالعات صفوی گفت:اولین همایش بین المللی مطالعات صفوی در جهت شناسایی متخصصان و صاحب نظران صفویه پژوهی بارویکرد روابط خارجی از منظر فرهنگی برگزار میشود.

وی ضمن اشاره به اینکه در این همایش بعد فرهنگی روابط ایران و اروپا مورد توجه است افزود:این همایش بین المللی با مشارکت و همکاری قطب علمی صفوی شناسی، گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و انستیتو ایران شناسی اتریش بزگزار خواهد شد.

کجباف تصریح کرد: اساتید، محققان و دانشجویان دانشگاه‌های مختلفی از کشور‌های اروپایی و ایران نسبت به ارسال مقالات به این همایش اقدام کردند که این افراد از کشور‌های آلمان، اتریش، ترکیه، ایتالیا، گرجستان و آمریکا هستند.

کجباف در خصوص تعداد مقالات گفت: ۱۹۰ چیکده مقاله به کمیته‌ی علمی ارسال شده است که ۷۵ مقاله مورد داوری قرار گرفتند و از این تعداد ۱۰ مقاله از کشور‌های اروپایی و ۶۵ مقاله از کشور ایران است.

دبیر علمی همایش بین المللی مطالعات صفوی ادامه داد:در این همایش ضمن ارائه مقالات میز گرد تخصصی با محوریت شناسایی موضوعات جدید پیرامون مناسبات و مباحث مربوط به صفویه هم برگزار خواهد شد.


دبیر علمی همایش بین المللی مطالعات صفوی تصریح کرد: این همایش در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۸ تا ۹ اردیبهشت ماه در تالار دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار میشود.

انتهای پیام/م



اصفهان میزبان اساتید و مورخان جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.