به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام میراخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه سال گذشته از ۲۶۲ هزار و ۶۴۹ شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است افزود: ۸۶ درصد شکایات در بخش کالا و ۱۴ درصد در بخش خدمات بوده است و در این مدت نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستورانهای غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش خدمات به خود اختصاص داده اند.
بیشتر بخوانید: نگاهی به تجربه کشورهای پیشرفته در حمایت از تولید داخل
میراخورلو درباره سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در گرفتن حقوق شاکیان و جبران آسیبهای وارده در مواردی که موضوع شکایت موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحدهای صنعتی دارای سابقه تخلف نباشد گفت: در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ۶ هزار و ۲۰۵ فقره برابر با ۶ درصد از کل شکایات که جنبه خصوصی داشته با ارزش بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال، قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
وی همچنین تاکید کرد: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن ۱۲۴ شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی است.
او در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و عدم عرضه شکایت خود را اعلام کنند تا در سریعترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/