استاندار سمنان گفت: ۷۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و مسئولان این استان به سیلزدگان لرستان اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علیرضا آشناگر، استاندار سمنان گفت: ۷۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و مسئولان این استان به سیلزدگان لرستان اهدا شده است.

آشناگر افزود:۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این کمک‌ها غیرنقدی و مابقی نقدی بوده که برای توزیع میان سیلزدگان در اختیار مقامات لرستان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: استان سمنان امادگی دارد ۶ مدرسه سه کلاسه در مناطق سیلزده لرستان احداث کند که در صورت اعلام نیاز استان، کار ساخت و ساز این مدارس در کوتاهترین زمان آغاز خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به بازدید میدانی از مناطق سیلزده لرستان از جمله روستای چم مهر پلدختر تصریح کرد: ۳۵۰ واحد مسکونی این روستا دچار آبگرفتگی یا تخریب کامل شده است.

آشناگر ادامه داد: از هفته گذشته تاکنون تامین غذای گرم توسط این استان در چم مهر آغاز شده و روزانه پنج هزار پرس در وعده‌های غذایی مختلف میان اهالی این روستا توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با روز‌های نخست وقوع سیل در لرستان تا هفته گذشته نیز روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم تهیه شده توسط استان سمنان در منطقه توزیع شده است.

استاندار سمنان گفت: همچنین ۹۶ دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه اعزام کردیم که این دستگاه‌ها ابتدا در سیل خرم آباد و بعد از آن در معمولان و سپس در پلدختر بکار گرفته شد.

آشناگر تاکید کرد: با وجود حجم خسارات و سختی‌های پس از سیل، اما نشاط و همدلی میان مردم و نیرو‌های امدادی، جهادی، دولت، روحانیون و افراد داوطلب ایجاد شده و همه برای جبران این خسارت‌ها در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه جزو اولین گروه‌هایی بودیم که کار‌های امداد اولیه را در پلدختر پایان دادیم اظهار داشت: اگر نیاز باشد باز هم اقدامات بیشتری را در این مناطق انجام می‌دهیم در غیر این صورت تمایل داریم مناطقی مانند روستای چم مهر که خسارات بسیار سنگین تری را متحمل شده به استان سمنان سپرده شود.

انتهای پیام/ ر

۷۰ میلیارد ریال کمک‌های استان سمنان به سیلزدگان لرستان اهدا شد

برچسب ها: استاندار سمنان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.