اعطا گفت: کار عجیبی که در بنای ثبت شده ملی (خانه لرزاده) رخ داده این است که در حیاط آن ساختمان دیگری را بنا کرده‌اند که ۷ طبقه دارد.

ایجاد یک بنای ۷ طبقه در ملکی که ثبت ملی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران صبح امروز در نشست خبری معاونت شهرسازی شهرداری تهران که در خانه لرزاده به مناسبت روز معمار و بزرگداشت شیخ بهایی برگزار شد، با بیان اینکه استاد لرزاده در حوزه معماری مسجد از افراد برجسته بوده است، گفت: شورای چهارم مصوب کرده بود که این خانه تبدیل به خانه معمار و محلی برای نمایش آثار استاد لرزداه تبدیل شود که این موضوع با چالش‌هایی روبرو شده است.
بیشتر بخوانید؛ واکنش شهرداری به نظر سازمان نقشه برداری درمورد سستی برج میلاد 
اعطا تصریح کرد: کار عجیبی که در این بنای ثبت شده ملی رخ داده این است که در حیاط آن ساختمان دیگری را بنا کرده‌اند که ۷ طبقه دارد و آن طور که پیدا است قرار است به یک مرکز درمانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود برای پشتیبانی از خانه استاد لرزاده یک ساختمان ۲ طبقه در آن ایجاد شود گفت:، اما شاهدیم که این ساختمان ۲ طبقه به یک ساختمان ۷ طبقه آن هم در داخل ملک ثبت شده تبدیل شده است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با ابراز تاسف از اینکه یک انحراف جدی از مصوبه شورا داشته‌ایم و باید فکری برای حل این مشکل کرد و ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات معاونت شهرسازی این مسئله حل شود.

اعطا با بیان اینکه پیشنهاد داده شده که در تهران موزه معماری داشته باشیم، ادامه داد: اگر در این خصوص به جمع بندی برسیم خانه استاد لرزاده صرفا کارکردی تحت عنوان خانه موزه خواهد داشت.

گفتنی است سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ در واکنش به اظهارات اعطا گفت: فعالیت این ساختمان متوقف شده و برای تعیین و تکلیف آن درحال پیگیری هستیم و با توجه به اقدامات قانونی که انجام شده منتظر تصمیمات نهایی هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار