مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: روزانه به طور متوسط ۶۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده و سبب افزایش آن می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،فرهاد سرخوش مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش مستمر آب دریاچه ارومیه از ابتدای سال تا کنون اظهار داشت: با توجه به بارش‌هایی که صورت گرفته هر روز ۲ سانتیمتر تراز آب این دریاچه افزایش می‌یابد که این عامل نقش مهمی در احیای آن دارد.

وی افزود: آب تمامی بارش‌هایی که در سطح استان و حوضه آب ریز دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد، وارد دریاچه ارومیه نمی‌شود و فقط قسمتی از این آب‌ها وارد آن می‌شوند.

سرخوش گفت: روزانه به طور متوسط ۵۰ الی ۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بیان کرد: رهاسازی آب سد‌ها به دریاچه این شهر به طور مداوم ادامه دارد و آب ۴ سد که از اول‌فروردین دریچه آن‌ها باز شده است تا پایان اردیبشهت ۹۸ همچنان دریاچه ارومیه را سیراب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه هزار و ۲۷۱ سانتی متر است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۷۵ سانتی متری همراه بوده و وسعت آن نیز ۲ هزار و ۷۶۵ کیلومتر است که نسب به مشابه سال قبل ۶۷۵ کیلومتر افزایش یافته است.

انتهای پیام / ا 

افزایش ورود آب به دریاچه ارومیه 

برچسب ها: آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.