در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شده، مشخص شده است با روشی ساده می‌توان میزان علایم درد در قفسه سینه را کاهش داد.

عصاره نعناع کمکی موثر برای افراد دارای مشکل بلعبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکل در بلع و درد در قفسه سینه (بدون سابقه بیماری قلبی) بخشی از علایم افرادی است که مشکلاتی در مری خود دارند.

این افراد ممکن است بعد از خوردن تنها چند قاشق غذا، احساس دشواری در بلع کنند و دیگر نتوانند غذا بخورند.

حالا در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شده، مشخص شده است با روشی ساده می‌توان میزان این علایم را کاهش داد.

۳۸ بیمار با مشکل درد در قفسه سینه و اشکال در بلع، در این مطالعه مشارکت داشتند و پیش از صرف غذا عصاره نعناع مصرف کردند. ۶۳ درصد این افراد به صورت کلی بهبود علایم را گزارش کردند.

البته درد قفسه سینه در نتیجه خوردن عصاره نعناع بهبود بیشتری پیدا کرده بود و تا ۸۳ درصد کاهش درد قفسه سینه در این نمونه گزارش شد. محققان این پژوهش معتقدند این بهبود علایم می‌تواند ناشی از خاصیت نعناع در آرام‌سازی و شل کردن عضلات باشد که پیش از این نیز در مطالعات دیگر تایید شده بود. به نظر می‌رسد در این گروه از بیماران نیز عصاره نعناع باعث شده تا از انقباضات مری جلوگیری شود و همین به تسکین درد منجر شده است.

البته فراموش نکنید هر دردی در قفسه سینه باید جدی گرفته و احتمال مشکلات قلبی در درجه اول بررسی شود. پس اگر درد دارید با مراجعه به پزشک، ابتدا احتمال مشکلات قلبی-عروقی را بررسی کنید و اگر مشکلی در این خصوص وجود نداشت، با مشورت پزشک از عصاره نعناع برای حل مشکل خود استفاده کنید.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.