چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟

با وجود تولید چندین مدل گوشی جدید با صفحه نمایش بدون بریدگی و حفره، شرکت‌های مطرح تمایلی به تولید پرچمداران خود با چنین نمایشگر‌هایی ندارند.

چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگر تلفن‌های هوشمند، دریچه ارتباط ما با دنیای پیچیده و جذاب این محصولات هستند که قابلیت و ویژگی‌های بسیاری را به‌وجود می‌آورد. در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین مشخصات تلفن‌های هوشمند برای خریداران اندازه صفحه نمایش و کیفیت آن بوده که حتی تاثیر مستقیمی در فروش اینگونه محصولات دارد. تا دو یا سه سال پیش برند‌های مختلف در تلاش بودند تا اندازه نمایشگر تولیدات خود را  افزایش دهند اما این روند در سال اخیر دچار وقفه شده و دلیل آن اندازه مناسب تلفن‌های هوشمند امروزی است، به نظر می‌رسد خریداران  نمی‌توانند با مدل‌هایی با صفحه نمایش بیش از 6.5 اینچ به راحتی کار کنند و این روند نیاز به تغییر دارد.

چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟

اما فناوری هرگز نمی‌ایستد و کاهش حاشیه دور نمایشگر و دوربین سلفی در بریدگی یا حفره بالای صفحه نمایش، ویژگی جدید تلفن‌های هوشمند نام گرفت، البته این ویژگی به زودی فراگیر شد و حالا شاهد تولید نمایشگر‌های یکپارچه، بدون بریدگی و حفره هستیم، دوربین سلفی نیز به صورت کشویی یا پاپ‌آپ در دسترس قرار می‌گیرد. اینگونه صفحه نمایش‌ها علی‌رغم تازه بودن، به زودی محبوب شده‌اند، نمایشگر یکپارچه حسی متفاوت به خریداران می‌دهد و جذابیت تلفن را بیش از پیش کرده است.

چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟

از نمونه اخیر این نمایشگر‌ها می‌توان مدل گلکسی A80 سامسونگ را نام برد که با دوربین کشویی و دوربین چرخشی عرضه شده است، این طراحی قابلیت‌های جدیدی نسبت به پرچمدار سامسونگ به خریداران می‌دهد، به طور مثال کاربران می‌توانند از نمایشگر بدون بریدگی و یکپارچه A80 لذت ببرند درحالی که از کیفیت بالا تصویربرداری با دوربین سه‌گانه هم در تصاویر معمولی و هم در تصاویر سلفی خود استفاده کنند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی، هوآوی و ال‌جی قابلیت ساخت گوشی با نمایشگر یکپارچه را دارند و حتی مدل‌هایی اینچنینی را تولید کرده‌اند، اما چرا از نمایشگر یکپارچه در مدل‌های پرچمدار استفاده نمی‌شود؟

چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟

توانایی ساخت وجود دارد اما تمایل به ساخت، خیر

اینگونه کار‌های خلاقانه و جدید بازخورد‌های متفاوتی از طرف مشتریان به همراه دارد، شرکت‌های کوچک‌تر چینی با فروش پایین‌تر نسبت به دیگر برند‌های مطرح، حاضر‌اند این ریسک را بپذیرند و برای مطرح‌شدن، خلاقیت را به محصولات پرچمدار خود اضافه کنند، نمونه آن مدل وان‌پلاس 7 است، پرچمداری که طبق رندر‌های منتشر شده از آن دارای دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره است. دیگر شرکت‌های چینی همچون اوپو، ویوو و شیائومی نیز پرچمدارانی را با نمایشگر یکپارچه تولید کرده‌اند اما حساسیت این‌کار برای برند‌های مانند هوآوی و سامسونگ بسیار بیشتر است.

چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟

دلیل اول عدم بلوغ کافی

واقعیت آن است که برای استفاده گسترده از هر ویژگی جدید باید ابتدا آن فناوری را به بلوغ کافی رساند، طبیعی است که تلفن‌هایی با حالت کشویی یا مکانیکی (دوربین پاپ‌آپ) احتمال خرابی بیشتری دارند. مدل‌های میان‌رده تنوع بالایی دارند و به همین دلیل کم پیش می‌آید که یک مدل خاص میان‌رده فروش خیلی بالایی داشته باشد، اما محصولات پرچمدار به دلیل محدود بودن در تعداد مدل و تبلیغات فراوان، فروش زیادی دارند، به همین دلیل اگر یک فناوری احتمال خرابی نیم درصدی داشته باشد، در یک مدل میان‌رده با تعداد فروش ۱۰ هزار نسخه، ۵۰ دستگاه دچار مشکل می‌شوند، اما در مدلی پرچمدار با فروش یک میلیون نسخه، این رقم به ۵ هزار دستگاه می‌رسد.

به طور مثال اگر ۵ هزار دوربین سلفی پاپ‌آپ خراب برای پرچمدار بعدی سامسونگ گزارش شود، اعتبار این شرکت از بین رفته و هوآوی به راحتی می‌تواند از نظر درآمد و فروش تولید کننده کره‌ای را پشت سر بگذارد، حال سامسونگ این ریسک را انجام می‌دهد؟ به همین دلیل است که می‌گوییم یک فناوری باید به بلوغ کافی برسد تا تولیدی گسترده داشته باشد.

چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟

دلیل دوم تغییر همیشه خوب نیست

دلیل دوم آن است که دوربین سلفی پاپ‌آپ یا کشویی تجربه کار با این دوربین را کمی سخت می‌کند، هرچند طبق ویدئو‌ها وتبلیغاتی که دیده‌ایم استفاده از این مدل طراحی بسیار آسان به نظر می‌رسد اما خریدارانی که این مدل‌ها را تهیه کرده‌اند تجربه‌ای متفاوت داشته‌اند. دوربین‌های سلفی کشویی یا پاپ‌آپ کندتر از مدل‌های عادی هستند، این ویژگی شاید برای همه دلنشین نباشد و مخالفت‌های زیادی به همراه داشته باشد. همین مورد نیز می‌توان با عدم موفقیت یک مدل پرچمدار در فروش منجر شود که برای یک شرکت تولید کننده ضرر بزرگی خواهد بود.

چرا شرکت‌های مطرح پرچمداران خود را با نمایشگر یکپارچه تولید نمی‌کنند؟

در هر صورت شرکت‌های مختلف می‌دانند که نباید برای استفاده از یک فناوری جدید عجله کرد، استفاده از نمایشگر یکپارچه با دوربین سلفی کشویی یا پاپ‌آپ هنوز فراگیر نشده و خیلی‌ها مدل‌های ساده و مرسوم را ترجیه می‌دهند. باید دید در آینده برند‌های مختلف چه فناوری جدیدی برای تولید نمایشگر یکپارچه به کار خواهند گرفت.

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: اولین تصاویر از هوآوی Mate 20 X 5G منتشر شد +فیلم


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، اپل ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار