دانشجوی مبتکر مهابادی با ۳۸ اختراع ثبت شده ملی گامی بلند در راه تولید برداشته است، موفقیتی کم نظیر که پیوند دانشگاه و صنعت را محکم‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فرشید قیطوریان جوان ۲۹ ساله مهابادی، دانشجوی دکتری مکانیک سیالات است که ایده هایش از زمان دانشگاه کلید خورد و حالا در یک کارگاه تولیدی تبدیل به محصول شده است.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

قیطوریان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: از زمان کارشناسی ارشد شروع به ثبت شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان کردم و با تلاش و نیروی همت توانستم ۳۸ اختراع را به ثبت ملی برسانم و حالا در این کارگاه تولیدی توانسته ام ۱۶ محصول دانش بینان را تولید کنم.

اید‌هایی دانش بنیان که می‌خواهد به مدد صنعت بیاد

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اختراعاتم که به ثبت ملی رسیده دستگاه ناجی هوشمند است، این دستگاه همزمان ۴ عمل اصلی قطع جریان اصلی گاز، نگه داشتن جریان برق، تصفیه هوا و آژیر کشیدن را در هنگام نشت گاز انجام میدهد.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

 

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

قاسمی استاد و معاون علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: یکی دیگر از اختراعات این مخترع مهابادی زنجیر چرخ شاخه‌ای خودرو است که خیلی راحت روی لاستیک باز و بسته می‌شود و هزینه ساخت آن به نسبت زنجیر چرخ‌های مشابه پایین‌تر است.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

 

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

از ساخت تن ترانز سنج تا تولید برق از فناوری‌های تولیدی این کارگاه است

شمس برهان استاد گروه مکانیک و مدیر مرکز رشد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: قبلا وزن کامیونت ها، کامیون‌ها و ماشین‌های ترانزیت با استفاده از بارسکول صورت می‌گرفت، ولی دستگاه تن ترانز سنج با استفاده از فشار باتری چرخ و یک سری پارامتر‌های ورودی از قبیل پهنای لاستیک، آیرودینامیک ماشین و سایر خصوصیات که برای دستگاه لازمه وزن دستگاه را با دقت قابل قبولی محاسبه میکند.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

مصاحبه اسماعیلی یکی دیگر از اساتید دانشگاه و مدیر گروه مکانیک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: مکانیزم تولید برق رایگان از یک گیربکس و یک دینام و یک باتری تشکیل شده است که در مقیاس آزمایشگاهی به وسیله یک باتری ۱۲ ولت، سرعت دینام به ۱۵۰۰ آر پی ام می‌رسد و گیربس با این سرعت به چرخش درمی آید که در نهایت منجر به تولید برق خواهد شد.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

جوانی که با نیروی همت وتلاش، مخترع برتر مهاباد شد

شجاعی فرماندار شهرستان مهاباد رئیس همایش تجلیل از جوانان برگزیده مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هیأت داوران همایش تجلیل از جوانان برتر مهاباد با بررسی رزومه ۲۱ جوان شایسته مهاباد در زمینه‌های مختلف ورزشی، علمی، پژوهشی و ...، فرشید قیطوریان را به دلیل به ثبت ملی رساندن ۳۸ اختراع و همچنین تولید ۱۶ محصول دانش بنیان، به عنوان جوان شایسته مهاباد انتخاب کرد.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

وی ادامه داد: اختراعات و فناوری‌هایی این مخترع جوان تا حالا در ۱۵ نمایشگاه ملی و بین المللی هم ارائه شده است.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

خالد قیطوریان پدر مخترع جوان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: اگر از فرزندنش که برای رسیدن به اهدافش و به عمل رساندن ایده هایش زحمات زیادی کشیده است، حمایت‌های بیشتری شود در حدی که بتواند اختراعاتش را به تولید انبوه برساند، زمینه‌ای برای تولید و اشتغال بیشتر در منطقه فراهم می‌شود.

از ایده تا عمل جوان ایرانی

بزرگترین هدف جوان ایرانی تولید تمام اختراعات دانش بنیانش در زمینه‌های پزشکی، ساختمان، رفاه و استایش، مکانیک و صنعت و.. و صادرات آن به دیگر ممالک تا ۱۰ سال آینده است، هدفی که تحقق آن نیازمند برنامه ریزی منسجم، تلاش مداوم و حمایت‌های بیشتر است.

تلفیق علم و عمل به همت جوان ایرانی

کم نیستند جوانانی که با تلاش و عزم راسخ می‌کوشند تا به ایده ها‌ی خلاقانه خود جامعه عمل بپوشانند، ایده‌هایی که اگر به بار نشینند هم می‌توانند مسیر خودکفایی را هموارترکنند و هم به مدد رونق بیایند.

گزارشی از نگار هنرمند

برچسب ها: جوانان ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.