با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ،هیئت موسس خانه مطبوعات اروند منصوب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با ارائه حکم به ۵نفر از اهالی رسانه، اولین گام از تاسیس خانه مطبوعات در منطقه آزاد اروند برداشته شد.

وی در جلسه ای که امروز ۳ اردیبهشت ماه در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد ضمن ابراز خوشنودی از این اقدام فرهنگی، استمرار و پیگیری این رویداد را مستلزم فعالیت های اهالی رسانه  دانست وگفت: ماموریت هیئت موسس این خواهد بود که با مطالعه اساسنامه تا زمان برگزاری انتخابات اصلی، شرایط را برای عضوگیری و مابقی امور فراهم کنند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند افزود: کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی های قانونی ومسئولانه رسانه های منطقه با رویکرد صنفی، کمک به اقتصاد رسانه، استعداد یابی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد، بسط و تقویت ارتباط مطبوعات منطقه با دستگاه های اجرایی و…از جمله اهداف شکل گیری خانه مطبوعات اروند خواهد بود.

در سال ۱۳۹۷با پیگیری های صورت گرفته و نظر مثبت وزیرمحترم  فرهنگ و ارشاد اسلامی ،  مجوز راه اندازی خانه مطبوعات در منطقه آزاد اروند صادر و مراحل اداری آن طی شد .

از آنجایی که هر استان فقط می تواند یک خانه مطبوعات و آن هم در مرکز استان داشته باشد اما با عنایت به نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به شهرهای آبادان و خرمشهر به دلیل هشت سال دفاع مقدس ،محرومیت و رسانه های فعال در این منطقه ، با این مجوز به عنوان یک هدیه به اهالی محترم رسانه موافقت شد و بعنوان اولین وتنها منطقه آزاد کشور است که این امتیاز را دارا می باشد  تا اهالی رسانه از آن بتوانند بهره کافی را ببرند .

انتهای پیام/ د

تاسیس خانه مطبوعات در منطقه آزاد اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.