سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گزارش بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول درباره مصوبات هیأت وزیران و قوانین مرتبط در زمینه مبارزه با آلودگی هوا را قرائت کرد.

گزارش کمیسیون اصل نود درباره اقدامات دستگاه‌های مسئول در زمینه مبارزه با آلودگی هوابه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در صحن علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس متن گزارش این کمیسیون تحت عنوان بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول در خصوص مصوبات هیأت وزیران و قوانین مرتبط در زمینه مبارزه با آلودگی هوا را قرائت کرد؛

متن آن به شرح ذيل است:

معضل آلودگی هوا یکی از مسائل و مشکلات بسیار مهم اجتماعی و زیست محیطی است که سال‌هاست کشور‌های جهان را تحت تأثیر قرار داده و هر روز بر تبعات و شعاع اثرگذاری آن افزوده می‌شود. بر اساس آمار‌های موجود، سالانه بسیاری از انسان‌ها بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. بدین جهت تلاش برای داشتن هوای پاک در چند دهه اخیر فراگیر شده و آن را به صورت یک واقعیت بین‌المللی ظاهر ساخت‌ها ست، زیرا هوا هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد. در کشور ما نیز به ویژه کلانشهر تهران و سایر شهر‌های بزرگ از دامنه پرنفوذ آلاینده‌های جوی بی‌نصیب نمانده است. بر اساس قوانین و مقررات کشور برای مبارزه با این پدیده تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده تا با انجام آن‌ها بتوان بر این مشکل بزرگ زیست محیطی فائق آمد.

با توجه به شکایات متعدد واصله به کمیسیون و بر اساس وظایف ذاتی، بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در دستور کار قرار گرفت که اینک گزارش آن به سمع ملت شریف ایران می‌رسد.

گزارش حاضر حول تکالیف مندرج در مصوبات شماره ۲۱۲۳۲۹ ت/۴۶۳۲۰ مورخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۰ و ۱۲۷۸۲ ت/۴۹۹۵۲ مورخ ۱۰/۲/۱۳۹۳ هیأت وزیران، قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب ۴/۱۲/۱۳۸۹ و قانون هوای پاک مصوب ۲۵/۴/۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و برخی مقررات مرتبط تهیه و تنظیم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار