خوانساری گفت: بنگاه‌های اقتصادی شامل سه رکن غذا، مسکن و پوشاک است و دیرتر تحت تأثیر رکود قرار می‌گیرد.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط بنگاه‌های اقتصادی کشور گفت: بنگاه‌های اقتصادی شامل سه رکن غذا، مسکن و پوشاک است و در نتیجه آخرین بخش‌هایی هستند که تحت تأثیر رکود قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه سه رکن غذا، مسکن و پوشاک، آخرین زمینه برای خروج از فشار و تحریم‌ها است، اظهار کرد: چون این سه رکن، نیاز اولیه مردم به حساب می‌آیند بنابراین، دیرتر تحت تاثیر رکود قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: بخش خصوصی در شرایط رکود به داد دولت رسید 


رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: باید شرایطی فراهم شود که بنگاه‌ها بتواند در دو سطح کلان و خرد، شفافیت را مدنظر قرار دهند و بهره وری مناسب، منوط به محیط سالم است.

خوانساری با بیان اینکه اقدامات دولت در رشد و توسعه اقتصادی مناسب بوده است، ابراز کرد: امیدواریم اثرات این رشد و توسعه را در آینده کشور شاهد باشیم، البته اتاق بازرگانی در تعامل  با دولت، بر آن است که مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را به حداقل برساند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه افزود: با همت و تلاش فعالان بخش خصوصی توانستیم بسیاری از تشکل‌های عضو اتاق را توسعه و ارتقا دهیم.

به گفته وی، نقش موثر بنگاه‌های اقتصادی، در تامین رشد اقتصادی پایدار  در دهه‌های اخیر موجب شده که جوامع به این صنایع، بیش از پیش توجه کنند.

خوانساری مقابله با پدیده قاچاق کالا و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی را از دیگر راهکارهای رونق تولید عنوان کرد و افزود: با جلوگیری از واردات کالای غیرضروری می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رونق تولید و افزایش درآمد اقتصادی را برای کشور فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: امیدواریم که امسال، اهداف مهم اقتصادی کشور محقق شود و شاهد توسعه و پیشرفت در این حوزه سرنوشت ساز باشیم.

انتهای پیام/

نقش موثر بنگاه‌ها، در تامین رشد اقتصادی پایدار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار