مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور ۲۳ روادید برای مهمانان خارجی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فریدونی مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روادید صادر شده برای مهمانان خارجی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: تاکنون کار صدور ۲۳ روادید برای حضور مهمانان خارجی از ۹ کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: این روادید‌ها برای مهمانانی از کشور‌های آلمان، افغانستان، ایتالیا، ایرلند، تونس، روسیه، صربستان، عراق و هندوستان صادر شده است.

فریدونی با اشاره به حضور گسترده مهمانان چینی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: با هماهنگی‌ها انجام شده با وزارت خارجه هماهنگی‌های لازم برای حضور هیات چینی در نمایشگاه کتاب تهران انجام شده است.

دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی در شهر کتاب مرکزی

روز پنجشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین در شهر کتاب مرکزی حضور خواهند داشت تا با مخاطبان خود از آثار منتشر شده در ایران و فرهنگ چین سخن بگویند.

در بخش اول برنامه که از ساعت ۱۷ تا ۱۸ برگزار می‌شود ژائو لی هونگ از کشور چین و از ایران شمس لنگرودی و علی اصغر محمدخانی و ابوالقاسم اسماعیل‌پور، اسطوره‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی حضور خواهند داشت. در این بخش به روخوانی و نقد و بررسی اشعار و آثار چین پرداخته می‌شود که همراه با پخش قطعاتی از موسیقی این کشور خواهد بود.

دربخش دوم این برنامه سه نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان این کشور که آثارشان به فارسی ترجمه و منتشر شده به همراه مترجمان این آثار حضور خواهند داشت.

شائو ون شوان نویسنده کتاب «پر» با ترجمه سحر ترهنده (نامزد دریافت نشان کتاب‌سال لاکپشت پرنده، شه تائو نویسنده کتاب «از این سر تا آن سر رودخانه» با ترجمه مهدی حجوانی و ژائو لی هونگ با کتاب «قلعه دروغ» که اخیرا به چاپ رسیده‌اند حضور خواهند داشت و علی اصغر سیدآبادی (نویسنده) نیز در این برنامه حاضر و درباره این آثار به گفتگو خواهند پرداخت.

در بخش کودک که از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود، کودکان می‌توانند در برنامه قصه‌گویی به همراه عروسک گردانی که بر اساس کتاب «پر» اجرا می‌شود شرکت کرده و از نزدیک با نویسنده این اثر آشنا شده و به گفتگو بپردازند.

کشور چین امسال مهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. به همین مناسبت در شهر کتاب مرکزی برنامه دیدار و گفتگو با برخی از پدیدآورندگان این کشور برگزار می‌شود.

حضور در هر دو بخش این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.

گفتنی است سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار