حمله سایبری هکرهای روسی به سفارتخانه‌های اروپایی

هکرهای روسی در حمله‌ای سایبری تعدادی از سفارتخانه‌های اروپایی در کشورهای مختلف را مورد هدف قرار دادند.

حمله سایبری هکرهای روسی به سفارتخانه‌های اروپاییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هکرهای روسی به تازگی با حمله به وب‌گاه‌های اینترنتی تعدادی از سفارتخانه‌‌های اروپایی در کشورهای مختلف جهان، این اماکن دیپلماتیک را مورد تهدید سایبری قرار دادند.

هکرها در حمله‌های خود به سفارتخانه‌های اروپایی علاوه بر تلاش برای نفوذ به اطلاعات سری موجود در سایت‌ها، ایمیل‌های مخربی را برای سفرای این کشورها نیز ارسال می‌کردند. سفارتخانه‌های اروپایی در کشورهای ایتالیا، نپال، گویان، لیبریا، برمودا و لبنان مورد حمله هکرها قرار گرفتند. هکرهای روس عموما در حمله‌های اخیر خود ایمیل‌هایی حاوی یک فایل آلوده مایکروسافت اکسل را برای سفارتخانه و یا سفیر مورد نظر خود از طرف وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا ارسال می‌کردند و پس از باز شدن این ایمیل کنترل سیستم رایانه‌ای سفارتخانه را به اختیار خود درمی‌آوردند.

سازمان‌های امنیتی پس از افشا شدن این حمله‌ها گفتند: سخت است که بگوییم انگیزه‌های سیاسی در این حملات سایبری قرار داشته است زیرا اکثر کشورهای مورد حمله، تقابل سیاسی با روسیه ندارند و مشخص نیست اطلاعات قربانیان برای چه منظور به سرقت رفته است. مقامات دولتی کشورهای مورد حمله قرار گرفته ضمن ابراز تاسف و خشم از این گونه تهاجمات سایبری، گفتند: دلایل این حمله در حال بررسی است و اطلاعات افراد قربانی نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد، در میان قربانیان این حمله چندین مقام دولتی نیز قرار دارند و همین موضوع موجب افزایش نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است.

حمله سایبری هکرهای روسی به سفارتخانه‌های اروپایی

بررسی‌های اولیه نشان داده است که این حمله به طور دقیق برنامه ریزی شده بود و با دقت و ظرافت خاصی توانست دیوارهای امنیتی موجود در وب‌گاه‌های سفارتخانه‌ها را دور زده و بدون مشکل زیادی به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کند. شواهد موجود در حملات اخیر تشابهات زیادی با حمله‌های سایبری به سیستم‌های شخصی برخی از کاربران در جهان دارد و به همین دلیل عده‌ای از کارشناسان معتقدند، این گروه هکر از مدتی پیش در حال تمرین و آماده سازی خود برای این عملیات گسترده بودند.

دولت روسیه با انتشار بیانه‌ای هرگونه ارتباط با این حمله سایبری و فرد و یا افرار حاضر در آن را رد کرده است و گفت: ما با کمک متخصصان و مسئولان امنیتی روسیه به دنبال یافتن شواهدی از موقعیت دلیل مبدا حمله هستیم.


بیشتر بخوانید: شبکه جهانی آب و هوا با حمله سایبری از دسترس خارج شد


انتهای پیام/

هکرهای روس، سفارتخانه‌های اروپایی را مورد حمله قرار دادند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.