دادستان مرکز گلستان گفت: تجاوز به حریم رودخانه‎ها و جنگل‎ها یکی از دلایل سیل است که باید در همان ابتدای تصرف از وقوع تخلف جلوگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی  در جلسه شورای حقوق بیت‎المال گفت: یکی از موضوعاتی که موجب سیل می‎شود از بین رفتن پوشش گیاهی و تجاوز به حریم رودخانه‎ها و جنگل‎ها است که باید در همان ابتدای تصرف از وقوع تخلف جلوگیری شود.

وی ادامه داد: علل مختلفی برای سیل گفته می‎شود و لیست کردن علل سیل و اینکه در بلندمدت چه عواملی موجب وقوع سیل می‎شود آسان است، اما باید علل وقوع سیل امسال مطرح و آسیب‎شناسی شود و موارد را رفع کنیم تا در آینده با این معضل مواجه نشویم و طور قطع اگر همین روند تداوم یابد دوباره با سیل مشابه مواجه خواهیم بود.

دادستان مرگز گلستان با بیان اینکه آب‎بندان‌های ایجاد شده در کنترل سیلاب موثر هستند، افزود: آب‎بندان‎ها نیازمند لایروبی هستند و باید تعداد این آب‎بندان‎ها افزایش یابد.

سیدحسینی گفت: باید کاربری اراضی که از سوی بنیاد مستضعفان به کشاورزان واگذار می‎شود تغییر نکند و کشاورزان آن قطعه زمین را به‎عنوان مرتع نگه‎ دارند و بدون آنکه آن را تبدیل به اراضی کشاورزی کنند در همان قالب مرتع از آن بهره‎مند شوند.

وی ادامه داد: باید مصوب شود تا واگذاری اراضی از سوی بنیاد مستضعفان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

دادستان مرکز گلستان افزود : مسائلی مانند آب‎بندان‎ها و بوته‎کاری باید در دستور کار قرار بگیرد چراکه بوته‎کاری در بیابان‎زدایی اثرگذار بود و پیگیری هستیم تا این مهم تحقق یابد و بودجه‎ای برای این موضوع در استان اختصاص پیدا کند.
 
انتهی پیام /گ
 

باید از تصرف و انجام تخلف  در منابع ملی و طبیعی جلوگیری کرد

برچسب ها: دادستان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.