مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ سامانه سرد و بارشی دمای هوای گیلان ۲۰ تا ۲۴ درجه سرد تر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: با نفوذ سامانه سرد و بارشی در مناطق جلگه استان باران و در مناطق کوهستانی برف می‌بارد و دمای هوای ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد سرد‌تر شده است.

وی، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در کوهستان‌های گیلان به نیم متر رسیده است، افزود: در حال حاضر در ۱۰۰ روستای منطقه کوهستانی اشکورات رودسر برف می‌بارد.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: بارش برف که از شب یکشنبه هفته کنونی در منطقه کوهستانی اشکورات آغاز شده همچنان ادامه دارد.

وی، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در این منطقه به ۵۰ سانتی متر رسیده است، افزود: با وجود بارش برف در اشکورات همه راه‌ها باز است و رفت و آمد در جریان است.

مدیر کل هواشناسی گیلان از بارش ۴۰ سانتی متر برف در کوهستان‌های تالش خبر داد و گفت: بارش برف که از ۴ روز گذشته در کوهستان‌های تالش آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

محمد دادرس، با بیان اینکه ارتفاع برف در ییلاقات شهرستان املش نیز به ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر رسیده است، افزود: بارش برف که در کوهستان‌های این شهرستان دو روز پیش آغاز شد همچنان ادامه دارد.

وی گفت: به دلیل کدورت بیش از حد آب چشمه سفیدآب رحیم آباد براثر بارش شدید باران آب آشامیدنی شهر املش با افت فشار مواجه است.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: دامداران کوچنده گرفتار شده در برف مناطق کوهستانی به روستا‌های همجوار یا به مناطق جنگلی پناه بردند.

محمد دادرس از بارش ۲۵ سانتی متر برف در مناطق کوهستانی رودبار خبر داد و گفت: بارش برف از بامداد دیروز آغاز شد و هم اکنون ارتفاع آن در خورگام و عمارلوی به ۲۵ سانتی متر رسیده است.

وی، با بیان اینکه بارش برف در این مناطق ادامه دارد، افزود: تردد در جاده‌های کوهستانی برف گیر با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بارش برف که از ظهر دیروز در منطقه سیاهکل آغاز شد همچنان ادامه دارد.

محمد دادرس افزود: ارتفاع برف در گردنه لاری خوانی به ۳۰ سانتی متر و در منطقه ییلاقی اسپیلی و دیلمان به ۱۵ سانتی متر رسیده اس و تردد در مناطق کوهستانی با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

وی به تداوم بارش برف بهاری در شهر تاریخی ماسوله اشاره کرد و گفت: بارش برف که ۲ روز پیش در کوهستان‌های این منطقه آغاز شده همچنان در حال بارش است و هم اکنون ارتفاع برف به بیش از ۲۰ سانتی متر رسیده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: بارش برف که ۲ روز پیش در کوهستان‌های شهرستان ماسال آغاز شده صبح امروز پایان یافته است.

محمد دادرس گفت: بارش برف که از بعد ظهر دیروز در شفت آغاز شده موجب سفید پوش شدن مناطق کوهستانی امامزاده اسحاق شده است.

وی تصریح کرد: سامانه هوای سرد و بارشی که از پنجشنبه هفته گذشته وارد گیلان شده بود از عصر امروز به تدریج ازآسمان استان خارج می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

دمای هوای گیلان تا ۲۴ درجه سانتی گراد کاهش یافته است

برچسب ها: بارش برف ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.