کشت چغندر قند در استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تا کنون ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندر قند رفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در برنامه اجرایی ابلاغی از سوی وزارتخانه سهم استان در کشت چغندر قند  ۳ هزار هکتار تعیین شده است که تا کنون این محصول در ۱۵۰ هکتار کشت شده است.

بنیادی پیش بینی کرد از این مزارع در هر هکتار ۴۰ تن محصول برداشت شود.

وی بیان کرد: در اسنان برای تولید ۱۲۰ هزار تن چغندر قند برنامه ریزی و تاکنون با ۱۶۵ پیمانکار در استان قرارداد بسته شده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندر قند رفت و بیش از ۷۵ هزار تن چغندر تولید شد.

بنیادی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها کاشت چغندر علوفه‌ای است تا کمبود علوفه برای دامداران استان تأمین شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، سهم استان را در این بخش ۵۰ هکتار بیان و پیش بینی کرد در این میزان سطح زیر کشت ۳ هزار و ۵۰۰ تن چغندر علوفه‌ای تولید شود.

بنیادی با اشاره به کشت ذرت هم گفت: برنامه کشت ذرت علوفه‌ای در سال زراعی جاری در سطح ۲۱ هزار هکتار و ذرت دانه‌ای در سطح ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و بارش‌های مناسب امیدواریم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و رها سازی ۱۰۰ درصدی آب کانال بتوانیم توسعه کشت بهاره را تا سطح ۲۸ هزار هکتار عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ک

۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت چغندر قند رفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار