رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: نقش شورا‌های حل اختلاف در کنترل ورودی و کاهش موجودی پرونده‌ها در محاکم قضایی بسیار مؤثر است و بسیاری از موفقیت‌های مجموعه قضایی به این شورا‌ باز می‌گردد.

شورا‌ی حل اختلاف یک نهاد قضایی است / کنترل ورودی‌ها و کاهش موجودی‌ها به محاکم دادگستریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جمع مسئولان و اعضاء شورای حل اختلاف این استان، نقش این شورا‌ها را در کنترل ورودی و کاهش موجودی پرونده‌ها در محاکم قضایی بسیار مؤثر دانست و گفت: شورا‌های حل اختلاف یک مجموعه پویا و پرتلاش است و بخش قابل توجهی از موفقیت‌های مجموعه قضایی به شورا‌های حل اختلاف باز می‌گردد.

وی با تشریح فلسفه وجودی این شورا‌ها تصریح کرد: اهمیت کار شورا‌های حل اختلاف در فرآیند رسیدگی‌ها و تسهیل امور  بر کسی پوشیده نیست و در سال‌های اخیر با تدابیر ریاست مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور شاهد روند خوبی در زمینه ارائه خدمات به مراجعان هستیم و امیدورایم این روند با شتاب بیشتری استمرار پیدا کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امروزه شورا‌های حل اختلاف یک نهاد قضایی است و باید توجه بیش از پیش به آن مبذول داشته شود چرا که همانگونه که گفته شد تأثیر گذاری خوبی بر روند کنترل ورودی‌ها و کاهش موجودی‌ها به محاکم دادگستری داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به اقدامات شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی افزود: در دوره جدید مدیریت این مجموعه و با حمایت‌های صورت گرفته از آن، شاهد تحولات خوبی بودیم و پشتیبانی مناسبی از شورا‌های خراسان رضوی توسط مدیریت قضایی صورت گرفت که مجموع این فرآیند موجب ارتقاء رضایتمندی مراجعان محترم شده است.

انتهای پیام // ف. ک


نقش برجسته شورای حل اختلاف بعنوان یک نهاد قضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار