معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با توجه به پایین بودن قیمت دارو در کشور خطر قاچاق معکوس دارو به ویژه دارو‌های خاص در کشور و خصوصا استان‌های مرزی مانند کرمانشاه جدی است.

خطر قاچاق معکوس دارو به ویژه دارو‌های خاص  جدی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: ۹۵ درصد دارو‌های مورد نیاز بیماران با بهترین کیفیت در داخل کشور تهیه و حتی به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

قباد محمدی ادامه داد: هم اکنون حدود ۹۵ درصد دارو‌های مصرفی کشور تولید داخل است و فقط پنج درصد داروی وارداتی داریم، اما ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه همین دارو‌های تولید داخل نیز از کشور‌های دیگر وارد می‌شود.

وی گفت: با اقداماتی که از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته برای شش ماه آینده دپوی دارویی کشور کامل است و برای بعد از این مدت نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

محمدی گفت: حمایت و استفاده از دارو‌های تولید داخل از مهمترین راهبرد‌های وزارت بهداشت است و مقرر گردیده صدور مجوز برای واردات دارو‌هایی که واردات آن‌ها ضروری نیست کاهش یابد تا ارز کشور برای این اقلام غیر ضروری مصرف نشود.

وی ادامه داد: مردم باید تا جایی که امکان دارد از دارو‌های ایرانی استفاده کنند و مطمئن باشند که دارو‌های ایرانی با کیفیت عالی تولید شده و جوابگوی نیاز‌های درمانی آنان خواهد بود، این دارو‌ها حتی به کشور‌های دیگر از جمله روسیه نیز صادر می‌شود.

وی افزود:با توجه به پایین بودن قیمت دارو در کشور خطر قاچاق معکوس دارو به ویژه دارو‌های خاص در کشور و خصوصا استان‌های مرزی مانند کرمانشاه جدی است.

محمدی گفت: با توجه به افزایش هزینه مواد غذایی، احتمال تقلب در انواع مواد غذایی بیشتر است و در این زمینه نیز تشدید نظارت را با همکاری سایر بخش‌ها به جدیت انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: مردم باید از خرید مواد غذایی بدون مجوز سازمان غذا و دارو جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

حدود ۹۵ درصد دارو‌های مصرفی کشور تولید داخل است

برچسب ها: دارو ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.