گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریهبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خجسته، در این دیدار ضمن تبریک سالگرد استقلال و پیروزی‌های بدست آمده در سوریه گفت: سوریه از ابتدا در مقابله با رژیم صهیونیستی پیشتاز بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در میان دول عربی منطقه به تنهایی در کنار جمهوری اسلامی ایران و در مسیر مقاومت و مبارزه با رژیم اشغال گر قدس همراه بوده است.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه با اشاره به دیدار تاریخی بشاراسد با مقام معظم رهبری گفت: دیدار اخیر بشار اسد با حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری پس از پیروزی‌های سوریه پیامی مهم برای دشمنان دو کشور و بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت و اعلام کرد پیوند میان دو کشور عمیقتر از آن است که دیگران تصور می‌کردند و همواره جمهوری اسلامی ایران تمام قد پشتیبان ملت و دولت سوریه بوده و خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر محور مقاومت در کشور‌های منطقه شکل ارتش‌های مردمی گرفته و روز به روز قوی‌تر و متحد‌تر می‌شود. رژیم صهیونیستی این خطر را احساس کرده و اقدامات اخیر امریکا در منطقه نیز برای حفظ بقای رژیم صهیونیستی است.

خجسته با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نقش آفرینی سپاه در مبارزه با تروریست منطقه و همکاری با حزب اله لبنان و محور مقاومت باعث تروریست خواندن این نهاد مقدس توسط امریکا شده و این نشانه عجز و خباثت امریکاست، البته این موضوع باعث محبوبیت و اتحاد بیشتر بین ملت و نظام از سپاه گردید. وی افزود: سپاه در قلوب مردم آزاده جهان جایگاه بالایی پیدا کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بازسازی سوریه را یک اولویت خواندو افزود: مجلس شورای اسلامی از توافقات دولت در امر بازسازی سوریه حمایت میکند و مصمم هستیم این کار به بهترین نحو پیگیری و اجرایی شود.

فیصل مقداد نیز در این دیدار جان باختن تعدادی از هموطنان مان درحادثه سیل اخیر را تسلیت گفت و با تأکید بر نقش تأثیرگذار مجالس دو کشور در توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین افزود: مجلس شورای اسلامی نشاندهنده یک دموکراسی بزرگ در ایران است و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

فیصل مقداد در ادامه افزود: قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی یک توطئه آمریکایی و صهیونیستی است و دولت سوریه با شدید‌ترین واژگان این اقدام را محکوم کرد. وی در همین بخش تصریح کرد: نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف در منطقه اثر گذار بوده و مایه شرافت و افتخار است چرا که در مبارزه با استکبار جهانی همواره در صحنه بوده و حضور آن موجب خشم و نگرانی دشمنان بوده است. در حال حاضر برای مردم جهان روشن است که امریکا و رژیم صهیونیستی بدنبال توطئه برای ایران و سوریه و دیگر کشور‌های منطقه هستند.

نایب رییس مجلس سوریه با انتقاد از سیاست‌های برخی کشور‌های منطقه گفت: روابط برخی از کشور‌های خلیج فارس با امریکا خیلی مستحکم‌تر و عمیقتر است چراکه رضایت امریکا برای این‌ها مهمتر از بحث فلسطین، بلندی‌های جولان، ایران، لبنان و محور مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌های دوست آمریکا در منطقه بدنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند این کشور‌ها نه غرب هستند و نه مسلمان بلکه خائن به ملت مظلوم فلسطین و سوریه و دیگر ملت‌های مورد ستم منطقه و جهان اسلام هستند.

فیصل مقداد در پایان بر تداوم همکاری‌های دوستانه دو. کشور تأکید کرد و افزود: از روابط برادرانه خود با جمهوری اسلامی ایران بسیار خوشنود هستیم و به آن افتخار می‌کنیم. اهداف مشترک دو کشور مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و مبارزه با زیاده خواهی امریکا و همپیمانان آن در منطقه است در این مسیر ثابت قدم و استوار به جلو حرکت خواهیم کرد.

ان شاءالله با همبستگی قدس شریف را از چنگال دشمنان آزاد میکنیم و این آرزوی جهان اسلام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار