رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد آنچه در گزارش رابرت مولر علیه ترامپ بدست آمد حتی از رسوایی واترگیت هم بدتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» اعلام کرد آنچه در گزارش «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا بدست آمد، حتی از آنچه که در رسوایی واترگیت برای ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق این کشور رخ داد «بسیار بدتر» است.

وی در این خصوص اعلام کرد: کارشکنی در اجرای عدالت بخصوص در این مورد بسیار بدتر از آن چیزی است که ریچارد نیکسون انجام داد؛ بنابراین می‌گویم که بله این حتی از رسوایی واترگیت هم بدتر است.

آدام شیف در ادامه افزود: این حقیقت که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هم اکنون رئیس جمهور آمریکاست، نه تنها مانع از دخالت روسیه نشد بلکه برعکس از آن استقبال هم کرد، حتی از کاری که نیکسون انجام داد بدتر است. من معتقدم که رئیس جمهور در اجرای عدالت کارشکنی کرده و این کار را به شیوه‌های مختلف انجام داده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله استیضاح دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت: دموکرات‌های کنگره ممکن است پس از انتشار گزارش مولر روند استیضاح او را آغاز کنند. تلاش‌ها برای استیضاح ترامپ ممکن است ناموفق باشد، زیرا جمهوری خواهان تمایل دارند از رئیس جمهور حمایت کنند، مهم نیست که اقدامات او چقدر فاسد، غیراخلاقی و نادرست باشد.

ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر را منتشر کرد. جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به این وزارتخانه خواستار انتشار متن کامل و بدون سانسور گزارش مولر تا اول مه سال جاری میلادی شد. حتی تظاهراتی هم در مقابل کاخ سفید در واکنش به گزارش سانسور شده رابرت مولر برگزار شد.

به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر تاکنون دموکرات‌های زیادی از دونالد ترامپ انتقاد کرده و حتی خواستار آغاز روند استیضاح او شده‌اند. در گزارش مولر نوشته شده است که هیچ مدرکی برای اثبات وجود تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده؛ اما مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است.

دونالد ترامپ اوایل روز شنبه بار دیگر رابرت مولر را هدف حمله قرار داد و مدعی شد گزارش اخیر او به بدترین شکل ممکن توسط کسانی که واقعا از او متنفر هستند، نوشته شده است.

افشای اقدامات غیرقانونی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۷۲ و نصب دستگاه‌های استراق سمع در محل کنوانسیون حزب دموکرات در ساختمان واترگیت به رسوایی واترگیت معروف شد و به دنبال افشای این رسوایی، رئیس جمهور وقت، ریچارد نیکسون پیش از استیضاح، از سمت خود کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار