رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: با همکاری مشترک سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و وزارت ارتباطات زمینه حضور استارت‌ آپ‌های ایرانی در رویدادهای بین‌المللی فراهم می‌شود.

فراهم شدن زمینه حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در رویدادهای بین المللیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مصاحبه با پیوست با اشاره به پروژه‌ای مشترک بین سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: استارت‌آپ‌های ایرانی برای تعامل و شبکه‌سازی با کشور‌های خارجی و حضور در بازار‌های بین‌الملل امکان حضور در رویداد‌های بین‌المللی را پیدا می‌کنند.

وی افزود: در ذیل تفاهم‌نامه همکاری که اواسط فروردین ماه سال جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس سران جامعه اطلاعات با لی یونگ، مدیرکل یونیدو (سازمان توسعه صنعتی) به امضا رسیده، پروژه مشترکی تعریف شد که براساس آن زمینه حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در رویداد‌ها و بازار‌های بین المللی فراهم شود.

ناظمی تصریح کرد:این پروژه جهت توانمندسازی استارت آپ‌ها است؛ با وضعیت فعلی که مشکلات بسیار برای فعالیت کسب‌وکار‌های نوپا وجود دارد، تحریم‌ها کار آن‌ها را سخت‌تر کرده است و آن‌ها برای شرکت در رویداد‌های بین المللی مانند رویداد‌های آموزشی، هکاتون یا مسابقات بین المللی با موانعی روبرو هستند.

وی در توضیح بیشتر نحوه همکاری با یونیدو بیان کرد: یونیدو در کشور‌های در حال توسعه و توسعه یافته، فعالیت‌های بسیاری انجام داده تا زمینه‌هایی را فراهم کند که امکان شبکه‌سازی میان این کشور‌ها ایجاد شود. مانند فعالیت‌هایی که در کشور چین انجام شده و در سال‌های گذشته این کشور با همکاری یونیدو، رویداد CIFIT را برگزار کرد تا استارت‌آپ‌های چین با شرکت‌های خارجی آشنا شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: یونیدو این امکان را به وجود می‌آورد تا استارت‌آپ‌ها در مجموعه‌ای از رویداد‌های بین‌المللی شرکت و همکاران کوچک، بزرگ و مشابه خود را پیدا کنند و در نهایت نیز با ایجاد پروژه‌های مشترک، زنجیره تامین ارزش افزوده خود را فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار