«ژرار آرو» در مصاحبه با مجله آتلانتیک اعلام کرد معامله قرن رئیس‌جمهور آمریکا محکوم به شکست است.

مقام فرانسوی: معامله قرن ترامپ محکوم به شکست استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژرار آرو» سفیر فرانسه در واشنگتن در مصاحبه با مجله آتلانتیک اعلام کرد «معامله قرن» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا محکوم به شکست است.

این مقام دیپلماتیک فرانسه که به زودی بازنشسته می‌شود، گفت: طرح صلح خاورمیانه طرحی خواهد بود که بسیار به خواسته‌های اسرائیل نزدیک خواهد بود. آیا این (معامله) محکوم به شکست است؟ باید بگویم ۹۹ درصد این طرح شکست می‌خورد، اما هیچگاه یک درصد باقی مانده را فراموش نکنید.

آرو که ارتباط نزدیکی با جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا دارد، گفت اساس این معامله به صورتی است که در طول مذاکرات طرف قوی‌تر شروط خود را بر طرف ضعیف‌تر تحمیل کند.

سفیر فرانسه در آمریکا گفت: او (کوشنر) فرد باهوشی است، اما شهامت لازم را ندارد. او از تاریخ چیزی نمی‌داند و همچنین طرفدار اسرائیل است او از این نکته غفلت کرده است که اگر به فلسطینیان پیشنهاد تسلیم شدن یا خودکشی را بدهند آن‌ها دومی را انتخاب می‌کنند. شخصی مثل کوشنر این موضوع را نمی‌فهمد.

این مقام فرانسوی با یادآوری رویکرد معامله گرایانه ترامپ گفت او زمانی به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که من همه چیز به اسرائیلی‌ها دادم آن‌ها نیز باید به من چیزی بدهند. 

نشریه واشنگتن پست اخیرا در گزارشی نوشت بسته صلح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معروف به معامله قرن برای حل مناقشه میان اعراب و فلسطینیان، احتمالا ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت نخواهد شناخت. طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار