سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: روان آبها تا ۴۰ کیلومتری شهرستان خرمشهر پیشروی کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودت سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: با توجه به حجم بالای آب و سرعت پیشروی روان آبها ورود آب به روستاهای خرمشهر دور از انتظار نیست.

وی افزود: با ایجاد سیل بندهای بلند در اطراف خرمشهر در صدد هستیم سیلاب را از دشت های شمال خرمشهر به طرف رودخانه اروند هدایت کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر ادامه داد: هر گونه تاخیر در اجرای این عملیات می تواند ۱۸ روستای خرمشهر را در موقعیت غرب رودخانه کارون با بیش از ۲۰ هزار سکنه در معرض خطر حتمی قرار دهد.

کورش مودت گفت: محور خرمشهر - اهواز به عنوان تنها راه مواصلاتی خرمشهر و آبادان به مرکز استان هم اکنون با تهدید جدی مواجه است و تمام تلاشمان این است که این جاده مثل دیگر محورهای ارتباطی منطقه مسدود نشود.

وی افزود: در بازدید هوایی سیلاب و روان آبهایی که به بخش هایی از سطح جاده خرمشهر-اهواز غلبه کرده به صورت دقیق بررسی و مقرر شد در طرحی ضربتی با ایجاد شکاف در قسمت هایی از جاده روند هدایت سیلاب را سرعت ببخشیم.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اینکه روز گذشته سیلاب موجب آبشویی و تعطیلی خط آهن خرمشهر-اهواز شدادامه داد: کارگران راه‌آهن به صورت شبانه‌روزی و مستمر در حال تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی جنوب هستند و این مسیر به زودی فعال خواهد شد.

مودت همچنین با اشاره به برگزاری و تداوم جلسات ستاد بحران که تا نخستین ساعات بامداد امروز به طول انجامید گفت: به منظور پیشگیری از نفوذ سیلاب به خرمشهر اعضای ستاد بحران در کنار استاندار شبانه روز در حال بررسی و کارشناسی دقیق وضعیت خرمشهر هستند تا از وارد آمدن هر گونه آسیب و خسارتی به مردم این شهرستان پیشگیری شود.

انتهای پیام/ د

روان آبها در حوالی خرمشهر

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.