کارشناس دوومیدانی کشورمان گفت: عملکرد حدادی در مسابقات قهرمانی آسیا بسیار عالی بود و از اول هم مشخص بود که او مدال طلا را کسب می کند.

بیژن شادمهر کارشناس دوومیدانی کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قهرمانی احسان حدادی در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر اظهار کرد: عملکرد حدادی در این مسابقات بسیار عالی بود و از اول هم مشخص بود که او مدال طلا را کسب می کند. حدادی رکوردی در رقابتهای آسیایی زد که دست خودش بود.

ورزشکاران ما در پرتاب دیسک در آسیا رقیب ندارند 

او درباره اینکه رقیبان اصلی حدادی در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه حضور داشتندیا نه! بیان کرد: ورزشکاران ما در پرتاب دیسک در آسیا رقیب ندارند و در چند سال اخیر بهترین نتایج در این ماده در اختیار پرتابگران کشورمان بوده است و ورزشکاران ما در جایگاه های اول تا سوم آسیا قرار می گیرند.

شادمهر درباره اینکه حدادی می‌تواند در المپیک هم به موفقیت دست یابد، بیان کرد: به هر حال باید منتظر باشیم تا حدادی در مسابقات دایموند لیگ در دوحه قطر شرکت کند تا در این باره صحبت کنیم. همچنین حدادی در آخرین پرتابش در مسابقات قهرمانی آسیا فشار بر خود آورد و با ثبت ۹۵/۶۵ متر رکورد خودش را در این مسابقات زد.

کارشناس دوومیدانی کشورمان درباره اینکه حدادی در مسابقات دایموند لیگ هم مدال کسب می کند، گفت: به احتمال زیاد حدادی در این مسابقات بالاتر از ۶۵ متر می اندازد و نتیجه خوبی در این مسابقات کسب می کند.

پرتاب ۷۰ متر در مسابقات جهانی دشوار است 

او درباره اینکه حدادی می تواند  پرتاب ۷۰ متر در مسابقات جهانی داشته باشد، بیان کرد: به هر حال پرتاب ۷۰ متر دشوار است و ورزشکاران  در مسابقات جهانی ۶ پرتاب می توانند بیاندازند و امکان دارد در این بین پرتاب زیر ۵۰ متر هم داشته باشند. لحظه آرمانی پرتابگر زمانی است که آمادگی جسمانی و روانی اش بالا باشد و اگر حدادی در شرایط روحی خوبی قرار داشته باشد به طور حتم می تواند ۷۰ متر پرتاب کند. حدادی ورزشکار باظرفیتی است و مسئله روحی و روانی او در مسابقات جهانی مهم است.اگر قابلیت حرکتی حدادی در دایره پرتاب فراهم شود او می تواند رکورد خوبی ثبت کند.

شادمهر درباره تاثیر مربی خارجی حدادی بر روی موفقیت این پرتابگر دیسک در آسیا بیان کرد: به نظرم اصل کار خود حدادی است و مربی این ورزشکار نقش کمرنگی در موفقیت هایش دارد.  حدادی با قابلیت حرکتی بالای خود توانسته چندین مدال بدست آورد اما مربی این ورزشکار هم  از لحاظ فنی توانسته در موفقیت های حدادی مثمرثمر باشد.

برگزاری اردوها  در نتیجه گیری حدادی تاثیرگذار هستند 

کارشناس دوومیدانی درباره اینکه برگزاری اردو در نتایج حدادی تاثیرگذار بوده است، گفت:  حدادی و مربی اش تشخیص دادند که اردویی در آمریکا داشته باشند و به طور حتم این اردوها در نتیجه گیری حدادی تاثیر گذار هستند. به هر حال برگزاری یک اردو با همه امکانات و در کنار یک مربی برجسته باعث شده که حدادی توقع بیشتری از خود داشته باشد.

همه انتظار کسب مدال از کیهانی داشتند 

او درباره نتایج روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: با توجه به اینکه  حسین کیهانی در مسابقات آسیایی مدال طلا گرفته بود همه انتظار داشتند در این دوره از رقابتهای قهرمانی آسیا هم مدال بگیرد اما متاسفانه او نتوانست مدال بگیرد و مقام چهارمی را بدست آورد. به هر حال نمی شود گفت که کیهانی کم کاری کرده است و او تلاش کرد اما در نهایت در کسب مدال موفق نبود. جلال ناصری در ۱۰ هزار متر رکورد ایران را زد اما به خاطر اینکه 2 دقیقه از حریفش عقب افتاد  در نهایت مقام نهم را کسب کرد. نیا دوست عملکرد بدی نداشت و زیر ۹ متر دوید. علی فهیمی هم نتیجه خوبی در ۸۰۰ متر گرفت.

کارشناس دوومیدانی در ادامه اظهار کرد: انتظار داشتیم که تفتیان نتیجه خوبی در آسیا بگیرد و در مرحله اول هم  رکورد خوبی ثبت کرد و دوندگان ۱۰۰ متر از کشورهای عربستان، فیلیپین قوی هستند. شهلا محمودی و دستاربندان  ۲ بانوی دوومیدانی کار کشورمان هم با وجود تلاش زیاد در دور مقدماتی حذف شدند.

او در پایان درباره پیش بینی اش از کسب مدال از سوی دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: به هر حال  به صورت کلی بیان کنیم که چند مدال در آسیا کسب می کنیم درست نیست.البته  به کسب مدال از سوی دوومیدانی کاران امیدوار هستم اما نمی توانم در این باره نظر بدهم.


بیشتر بخوانید: 

طلا و نقره پرتاب دیسک به ایران رسید

کیهانی به مقام چهارم دست یافت / مسلم نیا در جایگاه نهم ایستاد

حسن تفتیان به دور نیمه نهایی صعود کرد


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار