مدیر توسعه بازرگانی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۷۴ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳۱۲ میلیون دلار پارسال از مازندران به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سلیمان حاتم نژاد مدیر توسعه بازرگانی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران، گفت: ۱۷۴ هزار و ۲۱۶ تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۳۱۲ میلیون دلار پارسال از استان به کشور‌های عراق، فدراسیون روسیه، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان صادر شد.

وی با اشاره به معرفی ۱۰ نفر از صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای دریافت ۱۸۰ میلیارد ریال وام سرمایه در گردش با هماهنگی اتاق بازرگانی و معرفی از طریق وزارت متبوع به بانک عامل، افزود: تاکنون ۶ نفر موفق به دریافت پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از این تسهیلات شدند و برای مابقی متقاضیان در حال پیگیری است.


وی گفت: توزیع یک هزار و ۶۲۲ تن گوشت مرغ منجمد و چهار هزار و ۸۵۰ تن گوشت گرم مرغ، یک هزار و ۳۴۰ تن گوشت منجمد و ۱۲۵ تن گوشت گوساله گرم، ۶۸ تن گوشت منجمد و ۱۴۵ تن گرم گوسفندی با قیمت مصوب دولتی در سطح استان در فروشگا‌های زنجیره ای، رصد و پایش نهاده‌های دامی ترخیصی از بنادر نوشهر، امیر آباد و فریدونکنار، رصد و پایش نهاده‌های دامی رسوبی در بنادر در جهت ترخیص به موقع و تحویل به دامداران و مرغداران، رصد و پایش سه هزار و ۳۶۷ مورد کالا‌های اساسی مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در سال گذشته بوده است.


حاتم نژاد افزود: ۸۵ مورد مجوز تاسیس گل و گیاه، ۲۷ مورد مجوز موافقت نامه اولیه گل و گیاه، ۲۴ مورد مجوز مکانیزاسیون و ۲۶ مورد مجوز بهره برداری گل و گیاه پارسال در استان صادر شد.
انتهای پیام/س
 


صادرات ۳۱۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار