وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه حملات تروریستی جدیدی در سریلانکا در راه است درباره سفر اتباع آمریکایی به این کشور هشدار داد.

آمریکا از حملات تروریستی جدید در سریلانکا خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات تروریستی جدید در سریلانکا به شهروندان این کشور هشدار داد.

این بیانیه برای هشدار به شهروندان آمریکا در خصوص سفر به سریلانکا منتشر شده و نسبت به «حملات جدید تروریست‌ها در مناطق گردشگری پرجمعیت، بازارهای بزرگ، عبادت‌گاه‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقل، بدون هشدار قبلی» هشدار داده شده است.

روز یکشنبه در جریان برگزاری مراسم عید پاک در سریلانکا، هشت انفجار چند کلیسا و  هتل را در کلمبو، پایتخت این کشور لرزاند. (اینجا)

بر اساس آخرین گزارش‌ها، آمار کشته‌شدگان حملات تروریستی سریلانکا به ۲۹۰ نفر افزایش یافته و بیش از ۵۰۰ نفر نیز در این حوادث مجروح شده‌اند. دولت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی را مسدود و تا اطلاع ثانوی قانون منع آمدوشد برقرار کرد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

رسانه‌های سریلانکا دو فرد به نام‌های «زهران هاشم» و «ابو محمد» را به عنوان دو نفر از عوامل انتحاری انفجار‌های این کشور معرفی کرده‌اند. هاشم سابقه انتشار مطالبی در صفحه فیسبوک خود در دفاع از گروه تروریستی داعش را دارد. پلیس سریلانکا می‌گوید تاکنون ۲۱ مظنون را در  رابطه با این حادثه بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار